Onderwijsmethoden
57304. Leren van de oorlog : interactieve methodiek onderwijs Tweede Wereldoorlog-Heden / Jan Durk Tuinier en Geu Visser. - Utrecht : Stichting Vredeseducatie, 2002. 96 p. : ill., portr. : 21 cm. - . - Met lit.opg., ISBN: 90-75104-09-x PK : K2002-14 In het Herinneringscentrum voor de Toekomst op het voormalig militair terrein Fort De Bilt wordt onderzoek gedaan naar educatieve mogelijkheden van de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog voor kinderen en jongeren50676. Het archief in de klas : een omgevingsonderzoek naar huwelijksomstandigheden in de 19e en 20ste eeuw / [ontw. Theo Kuipers ; prod. Rob Beurse]. - [Den Haag] : Rijksarchiefdienst, [1998]. - 2 dl. ; 28 cm 1: Uitgave voor de leerling. - 2: Aanvullende uitgave voor de docent PK : DK1998-30 Bezit: 1-2 64998. Erfgoededucatie in onderwijsleersituaties / Paul Holthuis [et al] ; [onder red. van Marjo van Hoorn [et al] ; eindred. Milou Hopmans]. - Utrecht : Cultuurnetwerk Nederland, 2005. 81 p.: 24 cm. - (Cultuur. - PK : K2005-125 Een verkenning van de mogelijkheden en beperkingen van erfgoededucatie72989, . Tastbare tijd : historische geografie in de klas / Eefje Smit. - In: , [ UAT 513 ]. - Vol. 8, nr. 31 (herfst 2008), p. 12-13. - ill. Het onderbouwproject Tasbare Tijd voor middelbare scholen waarin aandacht wordt besteed aan landschap en erfgoed61621. 'Aan de slag met het onderwijs!' : handleiding voor historische verenigingen om samen te werken met het onderwijs / [Saskia van Grinsven [et al] ; foto's Ton Fischer [et al]. - Utrecht : Nederlands Centrum voor Volkscultuur, 2003. 47 p. : ill. : 30 cm. - . - Uitgegeven in samenwerking met Erfgoed Actueel. - Bijlage bij: Alledaage Dingen. - Nr. 4 (2003), ISBN: 90-71840-60-3 PK : DK2004-39 Praktische handreikingen voor historische verenigingen om hun kennis beter inzetbaar te maken in het onderwijs. Knelpunten, oplossingen en werkwijze gebaseerd op ervaringen opgedaan in de provincies Drenthe en Gelderland96285. De spoorwegen / door J.A.M. en J.B. Schwirtz. - Baarn : Luctor, Va. 1955. 154 p. : ill. : 19 cm. - . - (Leven land : bronnenboekjes voor het onderwijs) PK : K2016-102 Onderwijsmethode over het vervoer in Nederland, met name over de Nederlandse Spoorwegen74749. Werken met voorwerpen : handleiding voor docenten in de basisvorming / [bew. door Peter Grimm [et al] ; eindred. Pieter van der Heijden]. - Amsterdam : Amsterdams Historisch Museum ; Den Haag : Haags Historisch Museum ; Rotterdam : Historisch Museum, 1995. 52 p. : ill. : 25 cm. - . - Oorspr. titel: A teacher's guide to learning from objects / Gail Durbin, Susan Morris and Sue Wilkinson. - [S.l.] : English Heritage, 1990, ISBN: 90-800329-3-x PK : DK1997-1147 74778. Voorbereidende aardrijkskunde : richtlijnen en suggesties voor het derde jaar : rapport van de Commissie voor het Voorbereidend Aardrijkskunde-onderwijs - [S.l.] : [s.n.], [19.?]. - 2 dl. ; 30 cm Dl.1: Aanvankelijk aardrijkskundig onderwijs. - Dl.2: De stad Utrecht PK : DK1997-1166/1167 Bezit: 1-2 54718. Oud nieuws - Amsterdam : Erfgoed Actueel, 1999-. - ; 21x30 cm. - Cahier bij: Bulletin Cultuur & School. - Verschijnt 3x per jaar, Tijdschrift over cultureel erfgoed en educatieISBN ISSN: 1387-635x PK : UAT 475 Bezit: Jrg. 2, nr. 5 (mei 1999)- 54589. Handleiding interculturele museale leerroutes / onder red. van Ido Abram en Liane van der Linden ; [tekstred. Gepke Bouma]. - [S.l.] : Nederlandse Museumvereniging, 2000. 169 p. : ill., fig., portr. : 24 cm. - , ISBN: 90-70225-21-2 PK : K2001-24 73211. De trek : mijn leven, mijn familie / Wim Kratsborn, Ben Verschuren en [Hans Vermeer] ; [ill. Suzanne Boshouwers [et al] ; foto's Theo van Hal [et al]. - Tilburg : Zwijsen, [2008]. 31 p. : ill., portr., tek. : 23 cm.. - ((De Trek lesboek ; jaargroep 4, [dl. 1])), ISBN: 978-90-276-5510-3 PK : K2008-250 Lesboek over familiegeschiedenis voor kinderen in het basisonderwijs101756. Het voorkomen van ongecijferdheid op de basisschool : rede uitgesproken bij de aanvaarding van het ambt van bijzonder hoogleraar op het vakgebeid van 'Domeinspecifieke Onderwijstheorieën in het bijzonder voor Rekenen en Wiskunde' aan de Rijksuniversiteit te Utrecht op dinsdag 6 februari 1990 door A. Treffers - Utrecht : Rijksuniversiteit Faculteit Sociale Wetenschappen Faculteit Wiskunde en Informatica, [1990]. 37, [3 blanco] p. : ill. : 21 cm. - . - Met noten. - Inaugurele rede Utrecht PK : VV 543 (1990 005) 101847. Liever lui dan moe : over de bijdrage van de didactiek aan het rendement van het Vreemde-talenonderwijs : oratie uitgesproken bij de aanvaarding van het ambt van bijzonder hoogleraar, vanwege de Vereniging van Leraren in Levende Talen, op het vakgebied van de didactiek van de moderne vreemde talen, aan de Universiteit Utrecht op vrijdag 15 januari 1993 door Gerardus Johannes Westhoff - Utrecht : WCC, [1993]. 31 p.: 21 cm. - . - Met lit.opg. - Inaugurele rede Utrecht, ISBN: 90-71282-35-X PK : VV 543 (1993 001) 98979. Suriname in geografisch perspektief : een geografieleerboek voor middelbaar onderwijs / E.C. Leeflang, J.H. Kolader en S.B. Kroonenberg. - Paramaribo : Bolivar Editions, 1976. 120 p. : ill., krt., tab. : 22 cm. - . - Met lit.opg. PK : K-339 73175. Een bundeltje Bunschoten 1383-1983 : tien lesbrieven, voorzien van inleiding, ter gelegenheid van Bunschoten 600 Jaar Stad / [samengest. door O. Dekkers en W. Koelewijn ; met medew. van A. Lems [et al] ; eindred. W. Koelewijn]. - [Bunschoten] : Stichting Bunschoten 600 Jaar Stad, [1983]. 96 p. : ill., graf., krt., tek. : 21 cm. - PK : K2008-227 Lesbrieven in het kader van de viering van 600 jaar Bunschoten met het doel om de jeugd meer over de geschiedenis van Bunschoten, Spakenburg en Eemdijk te vertellen97183. Klank- en letterboekje vervaardigd door de onderwijzer der Nederduitsch-Hervormde diaconiescholen te Utrecht / uitgegeven door het bestuur der scholen. - Utrecht : Kemink en Zoon, 1861. 12 p. : ill. : 16 cm. - . - Zie ook: Schoolboekjes vervaardigd door onderwijzers der Nederduitsch-Hervormde Diaconie-scholen te Utrecht PK : XLIX C 36 72592, . 'Vet!' 'Cool!' : een scholenproject in Bunschoten-Spakenburg / Bauke Reitsma. - In: , [ UAT 485 ]. - Vol. nr. 103 (juni 2008), p. 26-27. - ill. Artikel over een scholenproject in Bunschoten-Spakenburg met als titel 'Het Carillon'. Doelstelling van dit project is: kennismaking met het carillon, de functie van klokken vroeger en nu, het maakproces van klokken en de manier van bespelen61922. Langs ijzeren wegen : docentenhandleiding / [Herman Kakebeeke ; ill. Jan Kruis en Loek de Leeuw]. - Wormer : Immerc, 1988. [16] p. : tek. : 29 cm. - . - Met lit.opg. - Uitgegeven in opdracht van de N.V. Nederlandse Spoorwegen in het kader van 150-jaar spoorwegen in Nederland, ISBN: 90-6611-40100 PK : NS DK 253 Lessugesties om leerlingen van basisscholen kennis te laten maken met de spoorwegenA949B1C2AA6AE3F9E0534701000A646070574. Specificeren van onderwijsdoelstellingen : een overzicht van een aantal benaderingen die dienen voor het verhelderen van onderwijs-leerdoelen van vooral kleinere onderwijs-programma's / Frans Huber en Albert Pilot ; ill. Margriet Kray. - Utrecht : Rijksuniversiteit Afd. Onderzoek en ontwikkeling van onderwijs, 1974. 236 p. : ill., fig. : 29 cm.. - ((R.U. Utrecht mededeling ; 21)) PK : F1997-187 74762. Praktische didactiek voor omgevingsonderwijs : de eigen omgeving in mens- en maatschappijvakken van de basisvorming / red. Leon Vankan. - Bussum : Coutinho, 1995. 208 p. : ill. : 22 cm. - , ISBN: 9062839940 PK : K1997-3292 73776. Platen-atlas voor de vaderlandsche geschiedenis ten dienste van het gymnasiaal en middelbaar onderwijs, kweekscholen en normaallessen / door A.J. van der Meulen ; met medew. van M. ten Bouwhuys. - Groningen : Wolters, 1911. 160 p. : ill., plgr., portr. : 31 cm. - . - Met reg. PK : F1997-406 98940. Mensen op de weg / [C. Burggraaff]., 1981. 28 p.: 22 cm. - PK : DK-728 Verhalenboekje uitgegeven als onderdeel Didactiek van het Bijbelonderwijs, internaatcursus 1981-1982.94318, . Gerardus Dornseiffen, leraar en succesvol schrijver van studieboeken / Dick Dornseiffen. - In: [ STUDIEZAAL: 31-1 ]. - Vol. 89, nr. 2 (april 2016), p. 40-45. - ill., portr. . - Met lit.opg. Biografie van Gerardus Dornseiffen (1774-1858), hij was bijna vijftig jaar als leraar, conrector en rector verbonden aan de Latijnse School, later het Utrechtsch Gymnasium Hieronymianum.72498. Erfgoedonderwijs op de basisschool / Merel Thomése. - Assen : Van Gorcum, 2008. 106 p. : ill., tab. : 24 cm. - . - Met lit.opg. -, ISBN: 978-90-232-4420-2 PK : K2008-123
subject
Onderwijsmethoden
label
Onderwijsmethoden