r5498842

Foto: De Citroen Visa Romahome is een kleine maar volwassen kampeerauto, die 'zich door compacte afwerking en goede rijeigenschappen, maar vooral door de prijs onderscheidt van' andere „campers". Die prijs ligt namelijk zo'n ƒ 15.000 lager dan vele andere merken. Edward Vos, bedrijfsleider bij Caravan Centrum Osdorp, is de man achter het concept van deze „gestroomlijnde" kampeerauto. „Ik liep al jaren rond met het idee voor een dergelijke kampeerauto. Een compacte wagen, aantrekkelijk in prijs, die kon concurreren met een kleine caravan. Maar ook een wagen, die met wat aanpassingen geschikt te maken is voor zakelijk gebruik". In Island Plastics op het eiland Wight vond Vos een productiebedrijf dat in staat bleek, om een polyester-huif te maken, die naadloos paste op het onderstel van de Citroen Visa. Nu kost een beetje kampeerauto al gauw een bedrag van 70 mille of meer. Vos is er mede door de lage loonkosten in Engeland in geslaagd een vakantieauto op de markt te brengen, bestemd voor de smalle beurs. De goedkoopste uitvoering met een 1100 cc benzinemotor) kost fl. 35.000; de duurste' met een 1760 cc dieselmotor en een verzwaard chassis komt net boven de fl. 40.000. Voor dat laatste bedrag krijgt men dan ook een 43 kW„(60 PS) krachtige prestatiegerichte motor. Met een topsnelheid van 132 km/U en een verbruik van 8 liter op 100 km heeft de Romahome dan ook meer weg van een personenauto dan van een kampeerauto.

r5498842

Foto: De Citroen Visa Romahome is een kleine maar volwassen kampeerauto, die 'zich door compacte afwerking en goede rijeigenschappen, maar vooral door de prijs onderscheidt van' andere „campers". Die prijs ligt namelijk zo'n ƒ 15.000 lager dan vele andere merken. Edward Vos, bedrijfsleider bij Caravan Centrum Osdorp, is de man achter het concept van deze „gestroomlijnde" kampeerauto. „Ik liep al jaren rond met het idee voor een dergelijke kampeerauto. Een compacte wagen, aantrekkelijk in prijs, die kon concurreren met een kleine caravan. Maar ook een wagen, die met wat aanpassingen geschikt te maken is voor zakelijk gebruik". In Island Plastics op het eiland Wight vond Vos een productiebedrijf dat in staat bleek, om een polyester-huif te maken, die naadloos paste op het onderstel van de Citroen Visa. Nu kost een beetje kampeerauto al gauw een bedrag van 70 mille of meer. Vos is er mede door de lage loonkosten in Engeland in geslaagd een vakantieauto op de markt te brengen, bestemd voor de smalle beurs. De goedkoopste uitvoering met een 1100 cc benzinemotor) kost fl. 35.000; de duurste' met een 1760 cc dieselmotor en een verzwaard chassis komt net boven de fl. 40.000. Voor dat laatste bedrag krijgt men dan ook een 43 kW„(60 PS) krachtige prestatiegerichte motor. Met een topsnelheid van 132 km/U en een verbruik van 8 liter op 100 km heeft de Romahome dan ook meer weg van een personenauto dan van een kampeerauto.