geo:asWKT
POINT(47.36667, 8.55)
name
type
depiction
voc-opvarenden-carrieres/
ExternalIdentifier
bronverwijzing
NL-HaNA/1.04.02/13044//158//
NL-HaNA/1.04.02/14016//41//
NL-HaNA/1.04.02/14230//53//
NL-HaNA/1.04.02/14242//84//
careerlength
clusterid
datumindienst
1750-05-18
1758-04-20
1761-01-29
1763-09-27
datumuitdienst
1757-00-00
1760-00-00
1763-00-00
1764-02-26
datumuitdienst07-01ipv00-00
datumuitdienstdag
demotie=1
dienstjaren
informatieterugreisbijing
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=3877
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=7495
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=7554
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=7642
jaarindienst
jaaruitdienst
kamerterugreis
leefjaar
maandbrief
middelstedatumtussenindiensttredingen
1757-01-21
omschrijving
Lichtmatroos
ervaren matroos, ook belast met het afvuren van een kanon
waak- en roergang; laden en lo ...... fficieren. Ook wel bootsgezel.
omschrijvinguitdienstde
Teruggekeerd naar Nederland en afgemonsterd.
opmerkingenterugreis
Crew at the Cape: 134.
The SCHOLTENBURG did not succeed in obtaining a cargo at Bengal. Crew at the Cape: 705.
plaatsherkomst
plaatsherkomstnormal
Surich in switserland
plaatsherkomststandardized_old
promotion=1;unknownwage=emptyvalue
rang
redenuitdienstde
Gerepatrieerd
row_number
scan
schipterugreis
SCHOLTENBURG
SLOT VAN KAPELLE
STANDVASTIGHEID
schuldbrief
second
standardizedcountrycode
sterfjaar
terugreisaankomst
1757-08-26
1760-06-13
1763-07-31
terugreisaankomstkaap
1757-04-21
1759-12-10
1763-04-24
terugreisdatumvertrek
1757-02-01
1759-10-17
1763-01-19
terugreisvertrekkaap
1757-05-13
1759-12-15
1763-05-10
uid
c48a7e04-c864-11e6-9d8b-00505693001d
cfabc0c2-c864-11e6-9d8b-00505693001d
d0a43720-c864-11e6-9d8b-00505693001d
d0d38282-c864-11e6-9d8b-00505693001d