geo:asWKT
POINT(51.81, 4.67361)
name
type
depiction
voc-opvarenden-carrieres/
ExternalIdentifier
bronverwijzing
NL-HaNA/1.04.02/13044//235//
NL-HaNA/1.04.02/14179//178//
NL-HaNA/1.04.02/14192//36//
NL-HaNA/1.04.02/14218//32//
careerlength
clusterid
datumindienst
1735-04-28
1741-10-24
1750-05-18
1753-01-01
datumuitdienst
1738-00-00
1745-00-00
1751-00-00
1755-00-00
datumuitdienst07-01ipv00-00
datumuitdienstdag
dienstjaren
informatieterugreisbijing
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=7006
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=7207
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=7335
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=7436
jaarindienst
jaaruitdienst
kamerterugreis
leefjaar
middelstedatumtussenindiensttredingen
1744-02-29
newdemotie=1
omschrijving
rangbenaming van militairen die tot zeeofficier worden opgeleid
zorg voor orde en tucht aan boord
omschrijvinguitdienstde
Teruggekeerd naar Nederland en afgemonsterd.
opmerkingenterugreis
Aboard the GAASPERDAM was Jan de la Fontaine, comman-deur of the return fleet.
One source mentioned Simon van Dalen as master of the ROTTERDAM. Crew at the Cape: 154.
Pieter Zwanendrecht was comman ...... s at anchor off Robben Island.
The OUWERKERK did not call at the Cape but at False Bay.
plaatsherkomst
plaatsherkomstnormal
plaatsherkomststandardized_old
promotion=1;unknownwage=emptyvalue
rang
redenuitdienstde
Gerepatrieerd
row_number
scan
schipterugreis
GAASPERDAM
POPKENSBURG
schuldbrief
second
soldijboek
standardizedcountrycode
terugreisaankomst
1738-06-12
1745-08-24
1751-02-23
1755-06-01
terugreisaankomstkaap
1738-02-13
1745-01-01
1750-07-19
1755-01-12
terugreisdatumvertrek
1737-10-31
1744-10-10
1750-02-25
1754-10-30
terugreisvertrekkaap
1738-03-06
1745-04-16
1750-09-18
1755-02-10