geo:asWKT
POINT(52.37403, 4.88969)
name
type
depiction
voc-opvarenden-carrieres/
ExternalIdentifier
bronverwijzing
NL-HaNA/1.04.02/13062//100//
NL-HaNA/1.04.02/6121//78//
NL-HaNA/1.04.02/6198//79//
NL-HaNA/1.04.02/6259//32//
careerlength
clusterid
datumindienst
1741-05-07
1746-11-22
1750-04-21
1752-12-31
datumuitdienst
1744-00-00
1749-00-00
1752-00-00
1753-00-00
datumuitdienst07-01ipv00-00
datumuitdienstdag
dienstjaren
informatieterugreisbijing
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=7202
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=7310
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=7380
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=8132
jaarindienst
jaaruitdienst
kamerterugreis
leefjaar
maandbrief
middelstedatumtussenindiensttredingen
1747-03-05
newdemotie=1
omschrijving
Lichtmatroos
ervaren matroos, ook belast met het afvuren van een kanon
zorg voor orde en tucht aan boord
omschrijvinguitdienstde
Dit wordt alleen vermeld als z ...... n ander einde dienstverband in
Teruggekeerd naar Nederland en afgemonsterd.
opmerking
opmerkingenterugreis
Crew at the Cape: 130.
Sailing from Batavia to the Cape the BREDENHOF was wrecked.
The LIS did not call at the Cape but at False Bay.
The OOSTKAPELLE did not call at the Cape but at False Bay.
plaatsherkomst
plaatsherkomstnormal
plaatsherkomststandardized_old
promotion=1;unknownwage=emptyvalue
rang
Bosschieter
Jongmatroos
redenuitdienstde
Gerepatrieerd
Schip vergaan
row_number
scan
schipterugreis
schuldbrief
second
standardizedcountrycode
sterfjaar
terugreisaankomst
1744-11-12
1749-10-10
1752-09-24
terugreisaankomstkaap
1744-06-11
1749-05-16
1752-06-03
terugreisdatumvertrek
1744-02-18
1749-03-01
1752-02-06
1784-12-08