cb283ccd-cdd1-41f3-8e4f-a938ddca1bee
Rees. De spoorbrug over de Rijn bij Rees is Duitsland. Een goederentrein passeert de permanent geslagen spoorbrug over de Rijn bij Rees.De Kruittoren, met op de achtergrond de SpoorbrugHet park met de Kruittoren, op de achtergrond de SpoorbrugHet park met de Kruittoren, op de achtergrond de SpoorbrugAanbieding van het tramboek, met de signering door burgemeester F. Hermsen, rechts de auteur W. van Reen, en in het midden de auteur W. Streefland.Bouw tramremise: Ondertekening der oorkonde door de zoon van burgemeester van Schaeck Mathon. Aanwezig: Ir. Jan Jacob Weve (met baard) en burgemeester F.M.A. van Schaeck MathonUitzicht op Hunnerpark aan de St. Jorisstraat met in het midden het beeld van Petrus CanisiusDe spoorlijn Nijmegen - Venlo; op de achtergrond het St.CanisiusziekenhuisTramhalte HunnerparkLinks de Belvédère, gezien vanaf de Velhuizen; rechts de spoorbrug.Gezien vanuit het Noorden, van een gedeelte van het centrum met links het Keizer Karelplein met daaronder de Bisschop Hamerstraat en de Molenstraat; rechts van het plein loopt de Stationsweg (de huidige Van Schaeck Mathonsingel) richting het station; onder het station loopt de Spoorstraat richting het centrum; rechts onderin het KronenburgerparkBerg en Dalseweg in de richting van Berg en DalBerg enDalseweg gezien in de richting van Berg en DalDe opening van de stoomtramlijn Nijmegen-Helden, met de stoomtram van de Maasbuurt Spoorweg MaatschappijDe spoorbrug over het Maas-WaalkanaalDe spoorbrug over het Maas WaalkanaalKaartverkoop NS Station DukenburgHet Station Dukenburg. Links de wijk Lindenholt in aanbouw, rechts op de achtergrond de Nocturne-flat in Neerbosch-Oost.Het keteldal gezien vanaf de VossenhutHet station Mook-Middelaar gebouwd tijdens de aanleg van de spoorlijn van Nijmegen naar Venlo in 1882-83. De officiële opening van de spoorweg vond plaats op 1 mei 1883 en van het station op 1 juni 1883. Op 15 mei 1938 werd het station voor personenvervoer gesloten en in 1975 afgebroken. De stoomtrein die stopt is de 387 van Arnhem via Nijmegen en Maastricht naar Luik. In 2009 werd er weer een station geopend onder de naam Mook-MolenhoekGezicht op de spoorbrugEen gedeelte van het Stationsgebouw, gezien vanuit de Van OldenbarneveltstraatHet NS-StationHet in aanbouw zijnde Station.Het gebombardeerde stationsgebouw.Spoorwegbrug over de rivier de WaalEen vissersboot op de waalDe hoofdingang van het centraal station, ontworpen door architect C.H.PetersSchepen op de rivier de Waal. Het gezicht vanaf de Waalkade, onder de Waal-Spoorbrug door. Op de achtergrond de P.G.E.M.-Centrale bij het Maas-Waalkanaal.Pantsertrein door Nederlanders vernieldHet Bergspoor van Beek naar Berg en DalOp 1 juni 1883 werd het station Mook aan de lijn Nijmegen Venlo geopend. In 1891 werd het Mook Middelaar. Op 15 mei 1938 werd het station gesloten. In 1975 werd het station, een ontwerp van M.A. van Wadenoijen afgebroken. In 2009 werd het nieuwe station Mook Molenhoek geopendGroepsfoto van de Nationale R.K. Vereniging van Geheelonthouders onder het spoor- en tramwegpersoneel, afd. NijmegenHet gezicht vanaf het Kelfkensbos; links het Unitas-gebouw; in het midden het Spoorwegmonument, en rechts een Peemankeetje. Achter het Peemankeetje het Hotel ValkhofEen versierde locomotief ( loc-nummer 853) onder een ereboog, bij gelegenheid van het 50-jarig jubileum van de Maatschappij tot Exploitatie der Staatsspoorwegen.Een tram van het bergspoor (tramlijn 2) naar Beek en Berg en DalDe Spoorbrug met het door eigen troepen verwoeste middelste segment. Op 10 mei 1940 werd de brug door de Nederlandse Genie opgeblazen om de opmars van het Duitse leger te stuiten. Met de provisorische plaatsing van een enkelsporige boogbrug kon de Spoorbrug op 17 november 1940 weer in gebruik worden genomenDe Spoorbrug met het door eigen troepen verwoeste middelste segment. Op 10 mei 1940 werd de brug door de Nederlandse Genie opgeblazen om de opmars van het Duitse leger te stuiten. Met de provisorische plaatsing van een enkelsporige boogbrug kon de Spoorbrug op 17 november 1940 weer in gebruik worden genomenTram op bergspoor in "Mooi Nederland"Panorama "Mooi Nederland" met gezicht op het Bergspoor
about
Rees. De spoorbrug over de Rijn bij Rees is Duitsland. Een goederentrein passeert de permanent geslagen spoorbrug over de Rijn bij Rees.De Kruittoren, met op de achtergrond de SpoorbrugHet park met de Kruittoren, op de achtergrond de SpoorbrugHet park met de Kruittoren, op de achtergrond de SpoorbrugAanbieding van het tramboek, met de signering door burgemeester F. Hermsen, rechts de auteur W. van Reen, en in het midden de auteur W. Streefland.Bouw tramremise: Ondertekening der oorkonde door de zoon van burgemeester van Schaeck Mathon. Aanwezig: Ir. Jan Jacob Weve (met baard) en burgemeester F.M.A. van Schaeck MathonUitzicht op Hunnerpark aan de St. Jorisstraat met in het midden het beeld van Petrus CanisiusDe spoorlijn Nijmegen - Venlo; op de achtergrond het St.CanisiusziekenhuisTramhalte HunnerparkLinks de Belvédère, gezien vanaf de Velhuizen; rechts de spoorbrug.Gezien vanuit het Noorden, van een gedeelte van het centrum met links het Keizer Karelplein met daaronder de Bisschop Hamerstraat en de Molenstraat; rechts van het plein loopt de Stationsweg (de huidige Van Schaeck Mathonsingel) richting het station; onder het station loopt de Spoorstraat richting het centrum; rechts onderin het KronenburgerparkBerg en Dalseweg in de richting van Berg en DalBerg enDalseweg gezien in de richting van Berg en DalDe opening van de stoomtramlijn Nijmegen-Helden, met de stoomtram van de Maasbuurt Spoorweg MaatschappijDe spoorbrug over het Maas-WaalkanaalDe spoorbrug over het Maas WaalkanaalKaartverkoop NS Station DukenburgHet Station Dukenburg. Links de wijk Lindenholt in aanbouw, rechts op de achtergrond de Nocturne-flat in Neerbosch-Oost.Het keteldal gezien vanaf de VossenhutHet station Mook-Middelaar gebouwd tijdens de aanleg van de spoorlijn van Nijmegen naar Venlo in 1882-83. De officiële opening van de spoorweg vond plaats op 1 mei 1883 en van het station op 1 juni 1883. Op 15 mei 1938 werd het station voor personenvervoer gesloten en in 1975 afgebroken. De stoomtrein die stopt is de 387 van Arnhem via Nijmegen en Maastricht naar Luik. In 2009 werd er weer een station geopend onder de naam Mook-MolenhoekGezicht op de spoorbrugEen gedeelte van het Stationsgebouw, gezien vanuit de Van OldenbarneveltstraatHet NS-StationHet in aanbouw zijnde Station.Het gebombardeerde stationsgebouw.Spoorwegbrug over de rivier de WaalEen vissersboot op de waalDe hoofdingang van het centraal station, ontworpen door architect C.H.PetersSchepen op de rivier de Waal. Het gezicht vanaf de Waalkade, onder de Waal-Spoorbrug door. Op de achtergrond de P.G.E.M.-Centrale bij het Maas-Waalkanaal.Pantsertrein door Nederlanders vernieldHet Bergspoor van Beek naar Berg en DalOp 1 juni 1883 werd het station Mook aan de lijn Nijmegen Venlo geopend. In 1891 werd het Mook Middelaar. Op 15 mei 1938 werd het station gesloten. In 1975 werd het station, een ontwerp van M.A. van Wadenoijen afgebroken. In 2009 werd het nieuwe station Mook Molenhoek geopendGroepsfoto van de Nationale R.K. Vereniging van Geheelonthouders onder het spoor- en tramwegpersoneel, afd. NijmegenHet gezicht vanaf het Kelfkensbos; links het Unitas-gebouw; in het midden het Spoorwegmonument, en rechts een Peemankeetje. Achter het Peemankeetje het Hotel ValkhofEen versierde locomotief ( loc-nummer 853) onder een ereboog, bij gelegenheid van het 50-jarig jubileum van de Maatschappij tot Exploitatie der Staatsspoorwegen.Een tram van het bergspoor (tramlijn 2) naar Beek en Berg en DalDe Spoorbrug met het door eigen troepen verwoeste middelste segment. Op 10 mei 1940 werd de brug door de Nederlandse Genie opgeblazen om de opmars van het Duitse leger te stuiten. Met de provisorische plaatsing van een enkelsporige boogbrug kon de Spoorbrug op 17 november 1940 weer in gebruik worden genomenDe Spoorbrug met het door eigen troepen verwoeste middelste segment. Op 10 mei 1940 werd de brug door de Nederlandse Genie opgeblazen om de opmars van het Duitse leger te stuiten. Met de provisorische plaatsing van een enkelsporige boogbrug kon de Spoorbrug op 17 november 1940 weer in gebruik worden genomenTram op bergspoor in "Mooi Nederland"Panorama "Mooi Nederland" met gezicht op het Bergspoor