Goltzius revisited
Vrije bewerking van de Hercules Farnese op de rug gezien, geïnspireerd op de gravure van Hendrick Goltzius uit circa 1592. De benen van Hercules en de knots waar hij op leunt zijn in deze moderne versie verwisseld. De reus leunt nu met zijn rechterarm op zijn eigen benen.
Goltzius voegde linksonder twee toeschouwers toe, vermoedelijk portretten van zijn reisgenoten in Italië: Jan Matthijsz Ban en Philips van Wingen. De Bulgaars-Nederlandse kunstenaar Peter Lazarov heeft op de zelfde positie drie potretten toegevoegd: dat van hem zelf en dat van twee kunstenaars waarmee hij samenwerkte in de Guanlan Printbase in Shenzen, China.
aggregatedCHO
isShownAt
Goltzius revisited
Vrije bewerking van de Hercules Farnese op de rug gezien, geïnspireerd op de gravure van Hendrick Goltzius uit circa 1592. De benen van Hercules en de knots waar hij op leunt zijn in deze moderne versie verwisseld. De reus leunt nu met zijn rechterarm op zijn eigen benen.
Goltzius voegde linksonder twee toeschouwers toe, vermoedelijk portretten van zijn reisgenoten in Italië: Jan Matthijsz Ban en Philips van Wingen. De Bulgaars-Nederlandse kunstenaar Peter Lazarov heeft op de zelfde positie drie potretten toegevoegd: dat van hem zelf en dat van twee kunstenaars waarmee hij samenwerkte in de Guanlan Printbase in Shenzen, China.
spn
Aankoop uit het F.G. Waller-Fonds
@nl
Purchased with the support of the F.G. Waller-Fonds
@en
contributor
creator
description
Vrije bewerking van de Hercule ...... n Printbase in Shenzen, China.
@nl
format
identifier
RP-P-2012-59
language
publisher
Rijksmuseum
title
Goltzius revisited
@nl
type
created
2009
@en
2009
@nl
extent
breedte 600 mm
@nl
height 1200 mm
@en
hoogte 1200 mm
@nl
width 600 mm
@en
isPartOf
Collectie: prenten
@nl
Collection: prints
@en