Ignorantes Docere
Het onderwijzen van de onwetenden als een van de zeven geestelijke werken van barmhartigheid. In het midden een prediker die vanaf een preekstoel een groep mensen onderricht. Op de achtergrond Christus die de bergrede houdt, Johannes de Doper die mensen onderricht, Christus die een menigte toespreekt vanuit een boot en de gelijkenis van de zaaier. Rondom voorstellingen die te maken hebben met het onderwijzen van onwetenden. Links Christus met het kruis en rechts de profeet Daniël. In de voorstelling diverse Bijbelteksten in het Latijn. Onder de voorstelling een vierregelig vers in het Latijn. Deze prent maakt deel uit van een album.
hasPart
aggregatedCHO
isShownAt
Ignorantes Docere
Het onderwijzen van de onwetenden als een van de zeven geestelijke werken van barmhartigheid. In het midden een prediker die vanaf een preekstoel een groep mensen onderricht. Op de achtergrond Christus die de bergrede houdt, Johannes de Doper die mensen onderricht, Christus die een menigte toespreekt vanuit een boot en de gelijkenis van de zaaier. Rondom voorstellingen die te maken hebben met het onderwijzen van onwetenden. Links Christus met het kruis en rechts de profeet Daniël. In de voorstelling diverse Bijbelteksten in het Latijn. Onder de voorstelling een vierregelig vers in het Latijn. Deze prent maakt deel uit van een album.
spn
Aankoop uit het F.G. Waller-Fonds
@nl
Purchased with the support of the F.G. Waller-Fonds
@en
creator
description
Het onderwijzen van de onweten ...... maakt deel uit van een album.
@nl
format
identifier
RP-P-2004-580
language
publisher
Rijksmuseum
subject
title
Ignorantes Docere
@nl
Onderwijzen van de onwetenden
@nl
Septem Opera Misericordiae Spiritalia
@nl
created
1577
@en
1577
@nl
extent
albumblad breedte 275 mm
@nl
albumblad hoogte 375 mm
@nl
height 260 mm
@en
height 375 mm
@en
plaatrand breedte 190 mm
@nl
plaatrand hoogte 260 mm
@nl
width 190 mm
@en
width 275 mm
@en
isPartOf
isReferencedBy
New Hollstein Dutch 251
spatial
temporal
fourth quarter 16th century
@en
vierde kwart 16e eeuw
@nl