De Snelweg
17 Foto's, zowel kleur als zwart-wit, met een verschillend formaat over de infrastructuur, met name het geasfalteerde deel, in Nederland. De foto's maken deel uit van een serie van ruim honderd: De Snelweg - een blik op geasfalteerd Nederland. De serie werd gemaakt door Cary Markerink en Theo Baart. Ook van Theo Baart werden 21 foto's aangekocht. De hele seie werd in 1996 tentoongesteld in de Kunsthal in Rotterdam. Door de zich snel uitbreidende infrastructuur is het aanzicht van Nederland steeds aan het veranderen. Op en rondom ons wegennet is een eigen "cultuur" ontstaan, die samen met het daar aan grenzende landschap, een beeld geeft van de veelzijdigheid van die infrastructuur: Autorijdend Nederland letterlijk en figuurlijk bekeken vanuit diverse gezichtspunten. Dit samenspel van auto's, wegen en wat zich daarop en daarom heen afspeelt is wat beide fotografen op documentaire wijze en met een heel eigen visie in beeld hebben gebracht. In hun eigen woorden: "Wegen leiden niet alleen naar plaatsen, het zijn plaatsen".
relation
RM0001.COLLECT.354061RM0001.COLLECT.354062RM0001.COLLECT.368304RM0001.COLLECT.377111RM0001.COLLECT.377112RM0001.COLLECT.377113RM0001.COLLECT.377114RM0001.COLLECT.377115RM0001.COLLECT.377116RM0001.COLLECT.377117RM0001.COLLECT.377118RM0001.COLLECT.377119RM0001.COLLECT.377120RM0001.COLLECT.377121RM0001.COLLECT.377122RM0001.COLLECT.377123RM0001.COLLECT.377124
isPartOf
aggregatedCHO
isShownAt
De Snelweg
17 Foto's, zowel kleur als zwart-wit, met een verschillend formaat over de infrastructuur, met name het geasfalteerde deel, in Nederland. De foto's maken deel uit van een serie van ruim honderd: De Snelweg - een blik op geasfalteerd Nederland. De serie werd gemaakt door Cary Markerink en Theo Baart. Ook van Theo Baart werden 21 foto's aangekocht. De hele seie werd in 1996 tentoongesteld in de Kunsthal in Rotterdam. Door de zich snel uitbreidende infrastructuur is het aanzicht van Nederland steeds aan het veranderen. Op en rondom ons wegennet is een eigen "cultuur" ontstaan, die samen met het daar aan grenzende landschap, een beeld geeft van de veelzijdigheid van die infrastructuur: Autorijdend Nederland letterlijk en figuurlijk bekeken vanuit diverse gezichtspunten. Dit samenspel van auto's, wegen en wat zich daarop en daarom heen afspeelt is wat beide fotografen op documentaire wijze en met een heel eigen visie in beeld hebben gebracht. In hun eigen woorden: "Wegen leiden niet alleen naar plaatsen, het zijn plaatsen".
creator
description
17 Foto's, zowel kleur als zwa ...... plaatsen, het zijn plaatsen".
@nl
format
identifier
NG-1997-11
language
publisher
Rijksmuseum
relation
subject
title
De Snelweg
@nl
created
1996
@en
1996
@nl
hasPart
isPartOf
Collectie: foto's
@nl
temporal
fourth quarter 20th century
@en
vierde kwart 20e eeuw
@nl