Cerro al Volturno, Abruzzi
Escher’s kennismaking met de lithografie vindt zijn weerslag in de houtsnedes. Nu bereikt hij ook met deze techniek een veel groter scala van tonen tussen zwart en wit. Hij doet dit door te varieren met de dichtheid van lijnen en door ze te onderbreken, zoals in de lucht. Let op hoe de kunstenaar bijna alle groeven verticaal heeft gesneden.
aggregatedCHO
isShownAt
Cerro al Volturno, Abruzzi
Escher’s kennismaking met de lithografie vindt zijn weerslag in de houtsnedes. Nu bereikt hij ook met deze techniek een veel groter scala van tonen tussen zwart en wit. Hij doet dit door te varieren met de dichtheid van lijnen en door ze te onderbreken, zoals in de lucht. Let op hoe de kunstenaar bijna alle groeven verticaal heeft gesneden.
creator
description
Escher’s kennismaking met de l ...... even verticaal heeft gesneden.
@nl
format
identifier
RP-P-1932-897
language
publisher
Rijksmuseum
title
Cerro al Volturno, Abruzzi
@nl
type
created
1930-01
@en
1930-01
@nl
extent
beeld breedte 483 mm
@nl
beeld hoogte 655 mm
@nl
blad breedte 500 mm
@nl
blad hoogte 788 mm
@nl
height 655 mm
@en
height 788 mm
@en
width 483 mm
@en
width 500 mm
@en
isPartOf
Collectie: prenten
@nl
Collection: prints
@en
spatial
temporal
second quarter 20st century
@en
tweede kwart 20e eeuw
@nl