Schildering: Tempelfeest met Pamangku (dorpspriester)

Deze schildering laat een offerritueel tijdens een tempelfeest dat jaarlijks wordt gevierd op de stichtingsdag van de tempel, zien. Voor de tempelpoort staat een tafel met offers zoals een offer dat van varkensvlees- en spek is gemaakt. Twee vrouwen knielen in gebed, een bloem tussen de vingertoppen. Een derde vrouw ontvangt op haar hoofd en in haar handen wijwater van de priester, pamangku, in het wit. Rechtsvoor staat een jongeman met het offer jrimpen in zijn handen. Links van de offertafel loopt een vrouw met het offer gebogan naar de tempelpoort. Voor de tempelpoort staan twee penjors, lange bamboe staken met versieringen van jong palmblad. <BR> De figuren zijn geschilderd met een zachte contourlijn. Volume wordt gesuggereerd door vloeiende overgangen van kleur en schaduw. Mede daardoor krijgt de schildering diepte. De tafel is in perspectief weergegeven, het offerhuisje op de achtergrond is frontaal weergegeven. Diepte wordt ook gesuggereerd door de opbouw van de figuren met voorgrond en achtergrond. <BR> <BR> I Nyoman Ridi werd geboren in Penestanan (Ubud) en leerde al jong schilderen.

Schildering: Tempelfeest met Pamangku (dorpspriester)

Deze schildering laat een offerritueel tijdens een tempelfeest dat jaarlijks wordt gevierd op de stichtingsdag van de tempel, zien. Voor de tempelpoort staat een tafel met offers zoals een offer dat van varkensvlees- en spek is gemaakt. Twee vrouwen knielen in gebed, een bloem tussen de vingertoppen. Een derde vrouw ontvangt op haar hoofd en in haar handen wijwater van de priester, pamangku, in het wit. Rechtsvoor staat een jongeman met het offer jrimpen in zijn handen. Links van de offertafel loopt een vrouw met het offer gebogan naar de tempelpoort. Voor de tempelpoort staan twee penjors, lange bamboe staken met versieringen van jong palmblad. <BR> De figuren zijn geschilderd met een zachte contourlijn. Volume wordt gesuggereerd door vloeiende overgangen van kleur en schaduw. Mede daardoor krijgt de schildering diepte. De tafel is in perspectief weergegeven, het offerhuisje op de achtergrond is frontaal weergegeven. Diepte wordt ook gesuggereerd door de opbouw van de figuren met voorgrond en achtergrond. <BR> <BR> I Nyoman Ridi werd geboren in Penestanan (Ubud) en leerde al jong schilderen.