Temperaschildering: Dans- en gamelan-scène in het dorp.

Schildering in tempera op triplex van een dans- en gamelan-scène in het dorp.<BR> <BR> In een feestelijke omgeving is een gamelan orkest te zien. Daarom heen scharen zich de dorpelingen.<BR> <BR> I Gusti Ketut Kobot is gespecialiseerd in het weergeven van goden en helden uit de Balinese mythologie. Zijn werk wordt gekarakteriseerd door zijn gebruik van slechts enkele zachte pastelkleuren, of in sobere zwarte inkt. Zijn werk heeft een nauwe band met de traditionele wayangstijl, maar is meer een moderne weergave daarvan. Zijn composities zijn helder en harmonieus. Ook valt zijn werk op door fijnheid en raffinement.<BR> Kobot was één van de leerlingen van Lembad. ( zie B135- 36, B135-37, B135-38, B135-39, B135-40) Hij werd later leraar op een tekenschool in Peliatan.<BR>

Temperaschildering: Dans- en gamelan-scène in het dorp.

Schildering in tempera op triplex van een dans- en gamelan-scène in het dorp.<BR> <BR> In een feestelijke omgeving is een gamelan orkest te zien. Daarom heen scharen zich de dorpelingen.<BR> <BR> I Gusti Ketut Kobot is gespecialiseerd in het weergeven van goden en helden uit de Balinese mythologie. Zijn werk wordt gekarakteriseerd door zijn gebruik van slechts enkele zachte pastelkleuren, of in sobere zwarte inkt. Zijn werk heeft een nauwe band met de traditionele wayangstijl, maar is meer een moderne weergave daarvan. Zijn composities zijn helder en harmonieus. Ook valt zijn werk op door fijnheid en raffinement.<BR> Kobot was één van de leerlingen van Lembad. ( zie B135- 36, B135-37, B135-38, B135-39, B135-40) Hij werd later leraar op een tekenschool in Peliatan.<BR>