Hangrolschildering

De schildering van de kamelen op een weidegrond ergens in de steppen van Mongolië is een duidelijk voorbeeld van Wu's bekwaamheid in een van de traditionele Chinese schildertechnieken, de zogenoemde shui-mo, i.e. de 'water en inkt' techniek. Water en inkt zijn de enige ingrediënten die men bij het schilderen gebruikt. Door de zwarte inkt in het penseel in meer of mindere mate met water aan te lengen, verkrijgt men op het papier verschillende grijstinten. Hierdoor kunnen, zoals Wu Zuoren ook gedaan heeft, bepaalde details geaccentueerd worden of kan ruimtewerking worden gesuggereerd. Zo zijn hier de twee kamelen op de voorgrond veel donkerder, gedetailleerder, meer uitgewerkt, dan de overige kamelen en de yoerts, de traditionele tentwoningen van de Mongolen, op de achtergrond. (PvD)

Hangrolschildering

De schildering van de kamelen op een weidegrond ergens in de steppen van Mongolië is een duidelijk voorbeeld van Wu's bekwaamheid in een van de traditionele Chinese schildertechnieken, de zogenoemde shui-mo, i.e. de 'water en inkt' techniek. Water en inkt zijn de enige ingrediënten die men bij het schilderen gebruikt. Door de zwarte inkt in het penseel in meer of mindere mate met water aan te lengen, verkrijgt men op het papier verschillende grijstinten. Hierdoor kunnen, zoals Wu Zuoren ook gedaan heeft, bepaalde details geaccentueerd worden of kan ruimtewerking worden gesuggereerd. Zo zijn hier de twee kamelen op de voorgrond veel donkerder, gedetailleerder, meer uitgewerkt, dan de overige kamelen en de yoerts, de traditionele tentwoningen van de Mongolen, op de achtergrond. (PvD)