A. Godin op vogel : Sarasvati of een manifestatie van Parvati; b. Portret van Mian Udham Singh van Jammu

a. Mogelijk een voorstelling van sarasvati, de Godin van Wijsheid en Schone Kunsten, die, volgens de iconografische regels een gans als rijdier heeft. De afgebeelde waterkruik is een van de gebruikelijke attributen van Sarasvati. De olifantenhaak, daarentegen, verwijst naar een relatie met parvati, de gemalin van Siva, die, als de alomvattende Moeder Godin, uiteenlopende verschijningsvorm kunt hebben. De tekening is duidelijk onvoltooid. Het patroon voor de versiering rondom de afbeelding is maar gedeeltelijk aangegeven.<BR> b.Mian Udham Singh ( ? - 1840), de oudste zoon van Maharaja Gulab Singh van Jammu, is afgebeeld in een formele zithouding voor prinsen en vorsten. Hij draagt bijzich de gebruikelijke wapens, nl. zwaard, schild en dolk. Naast deze tekeing zijn er nog twee portret-studies van dezelfde personage, in de vorm van onafgewerkte schetsen.

A. Godin op vogel : Sarasvati of een manifestatie van Parvati; b. Portret van Mian Udham Singh van Jammu

a. Mogelijk een voorstelling van sarasvati, de Godin van Wijsheid en Schone Kunsten, die, volgens de iconografische regels een gans als rijdier heeft. De afgebeelde waterkruik is een van de gebruikelijke attributen van Sarasvati. De olifantenhaak, daarentegen, verwijst naar een relatie met parvati, de gemalin van Siva, die, als de alomvattende Moeder Godin, uiteenlopende verschijningsvorm kunt hebben. De tekening is duidelijk onvoltooid. Het patroon voor de versiering rondom de afbeelding is maar gedeeltelijk aangegeven.<BR> b.Mian Udham Singh ( ? - 1840), de oudste zoon van Maharaja Gulab Singh van Jammu, is afgebeeld in een formele zithouding voor prinsen en vorsten. Hij draagt bijzich de gebruikelijke wapens, nl. zwaard, schild en dolk. Naast deze tekeing zijn er nog twee portret-studies van dezelfde personage, in de vorm van onafgewerkte schetsen.