Een arts verpleegt personificaties van onderdelen van (de tempel) Sensôji

Prent met als thema de belangrijkste benodigdheden voor het oplappen van de stad na de aardbeving. In de bovenste helft staat een lijst van zaken die nodig het hardst nodig zijn na de aarbeving, zoals 'timmerhout', 'voedsel', 'stucadoors', etc., gerangschikt in de stijl zoals dat gebruikelijk was te maken voor sumô-worstelaars (een zogeheten banzuke). In de onderste helft verbindt een arts een figuur lijkend op de dondergod Raijin. Hij staat hier die symbool voor de 'bliksempoort', die toegang geeft tot het tempelcomplex van Asakusa. Daaromheen nog andere (personificaties van) belangrijke elementen binnen dat tempelcomplex: de vijf verdiepingen tellende pagode (gojû no tô), en twee Boeddha's.

Een arts verpleegt personificaties van onderdelen van (de tempel) Sensôji

Prent met als thema de belangrijkste benodigdheden voor het oplappen van de stad na de aardbeving. In de bovenste helft staat een lijst van zaken die nodig het hardst nodig zijn na de aarbeving, zoals 'timmerhout', 'voedsel', 'stucadoors', etc., gerangschikt in de stijl zoals dat gebruikelijk was te maken voor sumô-worstelaars (een zogeheten banzuke). In de onderste helft verbindt een arts een figuur lijkend op de dondergod Raijin. Hij staat hier die symbool voor de 'bliksempoort', die toegang geeft tot het tempelcomplex van Asakusa. Daaromheen nog andere (personificaties van) belangrijke elementen binnen dat tempelcomplex: de vijf verdiepingen tellende pagode (gojû no tô), en twee Boeddha's.