Paal om een beer aan te binden

Paal, "kota-ga", om de beer aan te binden op een feestdag. Op de plaats waar een bruine beer tijdens een berenfeest ritueel werd gedood, werden palen geplaatst, die tot spaanders gesneden waren. Deze stelden magische bomen voor, waaraan een op zijn achterpoten staande beer aan twee touwen vastgebonden was.<BR> <BR> Bruine beren werden 's winters in hun winterholen gevangen en een tijd in gevangenschap gehouden. Oroch en Nivch beschouwen bruine beren als meesters van het bos, maar ook als verwant aan hen zelf. Het berenfeest maakte deel uit van hun religie en wereldbeschouwing. Tijdens de onderdrukking van het communistische regiem en russificatie proces raakten berenfeesten in vergetelheid. Tussen 1980 en 1990 werden ze sporadisch opnieuw geïntroduceerd om deze kennis van de eigen cultuur over te dragen op de volgende generatie.

Paal om een beer aan te binden

Paal, "kota-ga", om de beer aan te binden op een feestdag. Op de plaats waar een bruine beer tijdens een berenfeest ritueel werd gedood, werden palen geplaatst, die tot spaanders gesneden waren. Deze stelden magische bomen voor, waaraan een op zijn achterpoten staande beer aan twee touwen vastgebonden was.<BR> <BR> Bruine beren werden 's winters in hun winterholen gevangen en een tijd in gevangenschap gehouden. Oroch en Nivch beschouwen bruine beren als meesters van het bos, maar ook als verwant aan hen zelf. Het berenfeest maakte deel uit van hun religie en wereldbeschouwing. Tijdens de onderdrukking van het communistische regiem en russificatie proces raakten berenfeesten in vergetelheid. Tussen 1980 en 1990 werden ze sporadisch opnieuw geïntroduceerd om deze kennis van de eigen cultuur over te dragen op de volgende generatie.