Diorama

De kleding van de vier danseressen kan worden opgevat als de voorloper van het kotomisikostuum. De kleding van de mannen varieert van Europees georiënteerde kleding tot lendendoeken en schouderdoeken die door marrons werden gedragen. De man links, met een lange jas en een hoge hoed, speelt de rol van 'koning'. De drie muzikanten links in het huis bespelen respectievelijk de kwa kwa bangi (een houten bankje dat met stokken wordt bespeeld), de lange creoolse trom en een trom die tussen de knieën wordt gehouden.<BR>Dit diorama roept een beeld op van een gelukkig slavenbestaan met veel muziek en dans. Het tegenovergestelde was echter het geval: de slaven moesten zware arbeid verrichten op de plantages en van vrijheid was hoegenaamd geen sprake.

Diorama

De kleding van de vier danseressen kan worden opgevat als de voorloper van het kotomisikostuum. De kleding van de mannen varieert van Europees georiënteerde kleding tot lendendoeken en schouderdoeken die door marrons werden gedragen. De man links, met een lange jas en een hoge hoed, speelt de rol van 'koning'. De drie muzikanten links in het huis bespelen respectievelijk de kwa kwa bangi (een houten bankje dat met stokken wordt bespeeld), de lange creoolse trom en een trom die tussen de knieën wordt gehouden.<BR>Dit diorama roept een beeld op van een gelukkig slavenbestaan met veel muziek en dans. Het tegenovergestelde was echter het geval: de slaven moesten zware arbeid verrichten op de plantages en van vrijheid was hoegenaamd geen sprake.