'Castro'

Als autodidact en religieus leider van zijn eigen kerk wordt Reynolds beschouwd als een van de meest toonaangevende schilders van de Jamaicaanse kunst in de tweede helft van de twintigste eeuw. De autodidactische en intiutive manier van schilderen wordt gezien als puur en oprecht. Dit in tegenstelling tot 'mainstream' kunstenaars die teveel negatief beinvloed zouden zijn door kunsttheorieen, principes en bewegingen. ( Reynolds intuitive schilderingen, later bekend als "naives" of "primitives", kregen vorm in de jaren dertig toen hij zijn spirituele visioenen en bijbelse voorstellingen begon te schilderen. Dit deed hij vanuit zijn eigen intuitie en spirituele ingevingen. (Mallica “Kapo” Reynolds (1911-1989), November 12, 2009 by nationalgalleryofjamaica, in: Aaron and Marjorie Matalon Collection, link naar online artikel: <https://nationalgalleryofjamaica.wordpress.com/2009/11/12/mallica-kapo-reynolds-1911-1989/#more-194> )

'Castro'

Als autodidact en religieus leider van zijn eigen kerk wordt Reynolds beschouwd als een van de meest toonaangevende schilders van de Jamaicaanse kunst in de tweede helft van de twintigste eeuw. De autodidactische en intiutive manier van schilderen wordt gezien als puur en oprecht. Dit in tegenstelling tot 'mainstream' kunstenaars die teveel negatief beinvloed zouden zijn door kunsttheorieen, principes en bewegingen. ( Reynolds intuitive schilderingen, later bekend als "naives" of "primitives", kregen vorm in de jaren dertig toen hij zijn spirituele visioenen en bijbelse voorstellingen begon te schilderen. Dit deed hij vanuit zijn eigen intuitie en spirituele ingevingen. (Mallica “Kapo” Reynolds (1911-1989), November 12, 2009 by nationalgalleryofjamaica, in: Aaron and Marjorie Matalon Collection, link naar online artikel: <https://nationalgalleryofjamaica.wordpress.com/2009/11/12/mallica-kapo-reynolds-1911-1989/#more-194> )