Ontwerp voor 'Harbour of the Soul'

Voorstudie voor 'Harbour of the Soul' van de kunstenaar Halim al-Karim (Najaf 1963). Het werk zelf heeft nummer 6333-27.<BR> <BR> 'Harbour of the Soul' bestaat uit drie onderdelen. In de woorden van de kunstenaar: "Het pad op de grond is het pad van de liefde. Je ziet de voetstappen die erop gezet zijn, die verdwijnen in de poort in het midden. Deze poort van toekomstig leven kun je alleen passeren als je het pad van de liefde volgt. Deze is erg dun, van geperforeerd brons, als het ware onzichtbaar. De boot bovenop is een vervoermiddel naar het paradijs. Alleen als de zon en de maan, die op de uiteinden staan, samen komen, kan de ziel in het midden van de boot, daarheen vertrekken. Dat middelste figuurtje is een zelfportret: een hond met negen harten. Schepen zijn een terugkerend element in wat ik maak. Ik was verrast toen ik met mijn vrouw en dochtertje het Tropenmuseum bezocht, en daar die lange houten zielenschepen uit Nieuw-Guinea aantrof. Ze doen me erg denken aan mijn werk." <BR> <BR> In de stad Amsterdam is nog een ander werk van deze kunstenaar te zien in openbare ruimte: de droom van een hond uit het Oosten, hoek Jacob van Lennepstraat/Lootsstraat, geglazuurd keramiek, 4 x 2.5 m, 2002.<BR>

Ontwerp voor 'Harbour of the Soul'

Voorstudie voor 'Harbour of the Soul' van de kunstenaar Halim al-Karim (Najaf 1963). Het werk zelf heeft nummer 6333-27.<BR> <BR> 'Harbour of the Soul' bestaat uit drie onderdelen. In de woorden van de kunstenaar: "Het pad op de grond is het pad van de liefde. Je ziet de voetstappen die erop gezet zijn, die verdwijnen in de poort in het midden. Deze poort van toekomstig leven kun je alleen passeren als je het pad van de liefde volgt. Deze is erg dun, van geperforeerd brons, als het ware onzichtbaar. De boot bovenop is een vervoermiddel naar het paradijs. Alleen als de zon en de maan, die op de uiteinden staan, samen komen, kan de ziel in het midden van de boot, daarheen vertrekken. Dat middelste figuurtje is een zelfportret: een hond met negen harten. Schepen zijn een terugkerend element in wat ik maak. Ik was verrast toen ik met mijn vrouw en dochtertje het Tropenmuseum bezocht, en daar die lange houten zielenschepen uit Nieuw-Guinea aantrof. Ze doen me erg denken aan mijn werk." <BR> <BR> In de stad Amsterdam is nog een ander werk van deze kunstenaar te zien in openbare ruimte: de droom van een hond uit het Oosten, hoek Jacob van Lennepstraat/Lootsstraat, geglazuurd keramiek, 4 x 2.5 m, 2002.<BR>