Een plein met stenen sorterende Malayers voor het kabelbaanstation naar Penang Hill

Deze foto toont de nieuwe Penang Hill spoorweg (geopend in 1923) en het station aan de voet van de heuvel. Ook is de eerste spoorweg nog zichtbaar als een gebogen witte lijn bovenaan rechts naast de nieuwe spoorbaan. Deze eerste spoorbaan is beroemd omdat er nooit een trein op heeft kunnen rijden: direct na de aanleg bleek dat de machine te zwak was om de wagons naar boven te trekken.<BR> <BR> This photgraph shows the new Penang Hill railway (opened 1923) and the station at the bottom of the hill, but also shows the original railway - you can see this at the top of the hill as a 'bent' white line on the right side of the railway. This first railway was famous because it never worked. The line was built but when they tried to move the coaches, the engine was under powered and could not move.<BR> [Mike Gibby, december 2015]

Een plein met stenen sorterende Malayers voor het kabelbaanstation naar Penang Hill

Deze foto toont de nieuwe Penang Hill spoorweg (geopend in 1923) en het station aan de voet van de heuvel. Ook is de eerste spoorweg nog zichtbaar als een gebogen witte lijn bovenaan rechts naast de nieuwe spoorbaan. Deze eerste spoorbaan is beroemd omdat er nooit een trein op heeft kunnen rijden: direct na de aanleg bleek dat de machine te zwak was om de wagons naar boven te trekken.<BR> <BR> This photgraph shows the new Penang Hill railway (opened 1923) and the station at the bottom of the hill, but also shows the original railway - you can see this at the top of the hill as a 'bent' white line on the right side of the railway. This first railway was famous because it never worked. The line was built but when they tried to move the coaches, the engine was under powered and could not move.<BR> [Mike Gibby, december 2015]