Gari Imeharibika

De takelwagen is door de 12 jarige Hassän Mwalago uit Kwale gemaakt. Het is een, enigszins ouderwets, rechthoekig model met rechte cabine. Achterop is een plastic katrol waarover een koord loopt schuin beestigd. Aan dit koord hangt een opgetakelde open vrachtwagen met opzettelijk scheef geplaatste wielen en een openwippende motorkap. Dit soort auto's worden meestal door jongens gemaakt die deze snijkunst op school leren. De speelgoedauto's zijn vaak te zien aan de kust van Kenya, op straat of bij de hut.<BR> <BR> <BR> <BR> Vervaardiging<BR> De takelwagen is geheel met de hand vervaardigd uit plankjes, latjes en spijltjes, die met penverbindingen aan elkaar zijn bevestigd. Het gebruikte hout heet 'Bati' en is een zeer lichte, geelbruine houtsoort. Het geheel is daarna ruw beschilderd. De wielen zijn gesneden uit het gelaagde rubber van oude teenslippers en hier en daar beplakt met groen plastic. De takel is vervaardigd uit een plastic katrol.

Gari Imeharibika

De takelwagen is door de 12 jarige Hassän Mwalago uit Kwale gemaakt. Het is een, enigszins ouderwets, rechthoekig model met rechte cabine. Achterop is een plastic katrol waarover een koord loopt schuin beestigd. Aan dit koord hangt een opgetakelde open vrachtwagen met opzettelijk scheef geplaatste wielen en een openwippende motorkap. Dit soort auto's worden meestal door jongens gemaakt die deze snijkunst op school leren. De speelgoedauto's zijn vaak te zien aan de kust van Kenya, op straat of bij de hut.<BR> <BR> <BR> <BR> Vervaardiging<BR> De takelwagen is geheel met de hand vervaardigd uit plankjes, latjes en spijltjes, die met penverbindingen aan elkaar zijn bevestigd. Het gebruikte hout heet 'Bati' en is een zeer lichte, geelbruine houtsoort. Het geheel is daarna ruw beschilderd. De wielen zijn gesneden uit het gelaagde rubber van oude teenslippers en hier en daar beplakt met groen plastic. De takel is vervaardigd uit een plastic katrol.