`Eight Scenic Beauties of Japan'

In april 1927 organiseerden de twee Japanse krantenuitgevers Tokyo Nichinichi Shinbunsha en Osaka Mainichi Shinbunsha samen met het Japanse ministerie van spoorwegen een publiekspoll om de nieuwe acht zichten van Japan, Shin Nihon Hakkei, uit te kiezen. De gelegenheid tot het uitverkiezen van nieuwe Japanse zichten was het aantreden van keizer Hirohito slechts enkele maanden eerder. De verkiezing zou geworden houden in twee rondes. Ten eerste, een publiekspoll waarin het publiek stemmen kon uitbrengen in acht categorieën, zoals bergen, meeren en rivieren. Hierop zou een jury de uiteindelijke keuze maken uit de publieksfavorieten. De publiekspoll was ongekend populair. Het Japanse publiek bracht ca. 93 miljoen stemmen uit per postkaart, meer dan de toenmalige bevolking van Japan. <BR> <BR> De Japanse spoorwegen was de uitgever van deze serie van acht houtblokgedrukte prenten op postkaartformaat van de acht zichten. De prenten zijn ontworpen door Takahashi Shotei, een bekende prentenontwerper, die veel werk maakte voor de bekende uitgever Watanabe Shōzaburō. Dit is het mapje waarin de briefkaarten verkocht werden. De titelplaat met een afbeelding van bloemen is apart gedrukt en aangebracht. Het ontwerp van de titelplaat lijkt niet van de hand van Takahashi Shotei. <BR> <BR> Karwin Cheung (2019)

`Eight Scenic Beauties of Japan'

In april 1927 organiseerden de twee Japanse krantenuitgevers Tokyo Nichinichi Shinbunsha en Osaka Mainichi Shinbunsha samen met het Japanse ministerie van spoorwegen een publiekspoll om de nieuwe acht zichten van Japan, Shin Nihon Hakkei, uit te kiezen. De gelegenheid tot het uitverkiezen van nieuwe Japanse zichten was het aantreden van keizer Hirohito slechts enkele maanden eerder. De verkiezing zou geworden houden in twee rondes. Ten eerste, een publiekspoll waarin het publiek stemmen kon uitbrengen in acht categorieën, zoals bergen, meeren en rivieren. Hierop zou een jury de uiteindelijke keuze maken uit de publieksfavorieten. De publiekspoll was ongekend populair. Het Japanse publiek bracht ca. 93 miljoen stemmen uit per postkaart, meer dan de toenmalige bevolking van Japan. <BR> <BR> De Japanse spoorwegen was de uitgever van deze serie van acht houtblokgedrukte prenten op postkaartformaat van de acht zichten. De prenten zijn ontworpen door Takahashi Shotei, een bekende prentenontwerper, die veel werk maakte voor de bekende uitgever Watanabe Shōzaburō. Dit is het mapje waarin de briefkaarten verkocht werden. De titelplaat met een afbeelding van bloemen is apart gedrukt en aangebracht. Het ontwerp van de titelplaat lijkt niet van de hand van Takahashi Shotei. <BR> <BR> Karwin Cheung (2019)