furoshiki

[VO] samengesteld uit twee stukken weefsel, die met een grove<BR> steek met de hand aan elkaar zijn genaaid.<BR> [PA] Decor van sho-chiki-bai (matsu-take-ume)<BR> de bamboebladeren bedekt met sneeuw (yuki-mchi-zasa). <BR> Onder de pijnboom een paar oshidori (mandarijn eenden) <BR> op een besneeuwde pad nabij besneeuwde rivier. Het decor<BR> van gelukssymbolen duidt er op dat de furoshiki deel<BR> uitmaakte van een huwelijks-uitzet (huwelijksgeschenk).<BR> Op de rechter benedenhoek een mon, voorstellend een <BR> gestileerd klimopblad (tsuta).Het patroon is in wit<BR> (natuurlijke kleur van het weefsel) en lichtblauw (de mon) <BR> uitgespaard op een donker- blauwe achtergrond van indigo <BR> d.m.v. het afdekken van de geweven stof met rijstpasta (nori).<BR> De additionele kleuren rood-geel en zwart zijn uit de hand <BR> opgeschilderd met een penseel (fude). Het patroon is eenzijdig, <BR> doch vaag aan de achter-zijde zichtbaar.

furoshiki

[VO] samengesteld uit twee stukken weefsel, die met een grove<BR> steek met de hand aan elkaar zijn genaaid.<BR> [PA] Decor van sho-chiki-bai (matsu-take-ume)<BR> de bamboebladeren bedekt met sneeuw (yuki-mchi-zasa). <BR> Onder de pijnboom een paar oshidori (mandarijn eenden) <BR> op een besneeuwde pad nabij besneeuwde rivier. Het decor<BR> van gelukssymbolen duidt er op dat de furoshiki deel<BR> uitmaakte van een huwelijks-uitzet (huwelijksgeschenk).<BR> Op de rechter benedenhoek een mon, voorstellend een <BR> gestileerd klimopblad (tsuta).Het patroon is in wit<BR> (natuurlijke kleur van het weefsel) en lichtblauw (de mon) <BR> uitgespaard op een donker- blauwe achtergrond van indigo <BR> d.m.v. het afdekken van de geweven stof met rijstpasta (nori).<BR> De additionele kleuren rood-geel en zwart zijn uit de hand <BR> opgeschilderd met een penseel (fude). Het patroon is eenzijdig, <BR> doch vaag aan de achter-zijde zichtbaar.