kruik met een voorstelling van een copulerend paar onder een afdak

Kruik met een bijna cilindrische buik, met bovenop een voorstelling in hoogreliëf van een copulerend paar onder een afdak. Een man ligt bovenop een vrouw. Hij heeft een rood gewaad aan. Hij draagt oorschijven en een haarband met een rechthoekig sier-element voorop. De vrouw heeft lang zwart haar en een haarband met cirkels erop. Ze liggen onder een afdak dat door vier palen wordt gedragen. Het afdak en de pilaren zijn met roodbruine driehoeken beschilderd. Vier kleine vrouwen met een beker in de handen, staan rondom het paar. Hun haar is beschilderd met slinger-lijnen. De schenktuit zit tegen het achterhoofd van de vrouw en de hals van de kruik zit aan de andere kant. Op de zijden van de kruik staan geometrische motieven, bestaande uit trap-motieven en cirkels.<BR> Waarschijnlijk betreft het hier een falsificatie. De schildering is niet met negatief-schilder-techniek uitgevoerd. De uitvoering van de gezichten zijn grof. De toegepaste kleuren zijn niet zuiver Recuay. De beschadigingen zijn vreemd, temeer omdat het fragiele dak in tact is.<BR> <BR> falsificatie

kruik met een voorstelling van een copulerend paar onder een afdak

Kruik met een bijna cilindrische buik, met bovenop een voorstelling in hoogreliëf van een copulerend paar onder een afdak. Een man ligt bovenop een vrouw. Hij heeft een rood gewaad aan. Hij draagt oorschijven en een haarband met een rechthoekig sier-element voorop. De vrouw heeft lang zwart haar en een haarband met cirkels erop. Ze liggen onder een afdak dat door vier palen wordt gedragen. Het afdak en de pilaren zijn met roodbruine driehoeken beschilderd. Vier kleine vrouwen met een beker in de handen, staan rondom het paar. Hun haar is beschilderd met slinger-lijnen. De schenktuit zit tegen het achterhoofd van de vrouw en de hals van de kruik zit aan de andere kant. Op de zijden van de kruik staan geometrische motieven, bestaande uit trap-motieven en cirkels.<BR> Waarschijnlijk betreft het hier een falsificatie. De schildering is niet met negatief-schilder-techniek uitgevoerd. De uitvoering van de gezichten zijn grof. De toegepaste kleuren zijn niet zuiver Recuay. De beschadigingen zijn vreemd, temeer omdat het fragiele dak in tact is.<BR> <BR> falsificatie