Wathaurung Mob (Not Really Aboriginal)

Het dubbele, de ‘in-between’ situatie van Bindi Cole Chocka’s gemengde Europese/Aboriginal afkomst komt tot uiting in de werken uit de serie Not Really Aboriginal, waarvoor ze blanke Australiërs fotografeerde, inclusief haar familie en haarzelf, met hun gezicht zwart geschminkt. Het werk refereert aan de praktijk van ‘black-facing’ (iemand typeren op basis van uiterlijke, raciale kenmerken) en maakt pijnlijk voelbaar hoezeer een identiteit een opgelegd label kan zijn in een dominant witte cultuur.

Wathaurung Mob (Not Really Aboriginal)

Het dubbele, de ‘in-between’ situatie van Bindi Cole Chocka’s gemengde Europese/Aboriginal afkomst komt tot uiting in de werken uit de serie Not Really Aboriginal, waarvoor ze blanke Australiërs fotografeerde, inclusief haar familie en haarzelf, met hun gezicht zwart geschminkt. Het werk refereert aan de praktijk van ‘black-facing’ (iemand typeren op basis van uiterlijke, raciale kenmerken) en maakt pijnlijk voelbaar hoezeer een identiteit een opgelegd label kan zijn in een dominant witte cultuur.