Unwritten

Uit de diepte rijst een gelaat zonder trekken. Enkel spookachtige, grote lege ogen ? of oogkassen ? en een beenderstructuur zijn in de als verwondingen aangebrachte lijnen te onderscheiden. Er is geen mond aanwezig, enkel de duisternis van verschillende samenkomende lijnen. Met enkele rudimentaire houtskoollijnen weet Vernon Ah Kee letterlijk een portret van de ongeschreven geschiedenis van Australië te schetsen. Terwijl de aanleiding van dit portret een reële aanleiding heeft, namelijk de dood van een jongeman die vastgehouden werd door de politie in Palm Island in 2004, verwijst dit anonieme portret naar de vaak verborgen geschiedenis van racisme en geweld tegen Aboriginal mensen in Australië.

Unwritten

Uit de diepte rijst een gelaat zonder trekken. Enkel spookachtige, grote lege ogen ? of oogkassen ? en een beenderstructuur zijn in de als verwondingen aangebrachte lijnen te onderscheiden. Er is geen mond aanwezig, enkel de duisternis van verschillende samenkomende lijnen. Met enkele rudimentaire houtskoollijnen weet Vernon Ah Kee letterlijk een portret van de ongeschreven geschiedenis van Australië te schetsen. Terwijl de aanleiding van dit portret een reële aanleiding heeft, namelijk de dood van een jongeman die vastgehouden werd door de politie in Palm Island in 2004, verwijst dit anonieme portret naar de vaak verborgen geschiedenis van racisme en geweld tegen Aboriginal mensen in Australië.