Ansichtkaart: Qu'Appelle Valley, Saskatchewan, Canada'.

Ansichtkaarten hebben een dubbele functie: zij stellen de gebruikers, voornamelijk reizigers en toeristen in staat om aan familie, vrienden en collega’s te laten zien waar zij zijn geweest en wat zij hebben gezien en “meegemaakt”, en voor de producenten ervan zijn het een middel om attracties onder de aandacht te brengen, hetgeen mogelijke nieuwe bezoekers lokt. Ansichtkaarten werden c.q. worden zowel geproduceerd door uitgeverijen, als door ondernemers in de toerisme sector, als door sommige overheidsdiensten.<BR> De grootste toeristische ondernemer in het Amerikaanse westen was de Fred Harvey Company die zich met de Atcheson, Topeka & Sante Fe Railway associeerde. Het bedrijf beheerde de restaurantwagons, hotels en restaurants op de belangrijkste treinhaltes, en exploiteerde daar winkeltjes voor reizigers en toeristen. Deze accommodaties toonden vaak Indiaanse stijlelementen in de decoratie en de inrichting bestond deels uit Indiaans handwerk: geweven wollen Navajo tapijten en wandkleden, Pueblo aardewerk, uit hout gesneden en kleurrijk beschilderde Hopi kachina poppen, etc. Dit bracht veel bezoekers ertoe om ook dit soort handwerk aan te schaffen. Familie en vrienden in andere delen van de V.S. die de ansichtkaarten zagen of de inrichting bij de terugkeerders, konden Indiaans handwerk bestellen via postorders bij handelaren op of bij reservaten, en kopen bij enkele grote winkels in de grote steden.<BR> Op ansichtkaarten proberen producenten vaak een zo aantrekkelijk mogelijk beeld van Indianen te presenteren.<BR>

Ansichtkaart: Qu'Appelle Valley, Saskatchewan, Canada'.

Ansichtkaarten hebben een dubbele functie: zij stellen de gebruikers, voornamelijk reizigers en toeristen in staat om aan familie, vrienden en collega’s te laten zien waar zij zijn geweest en wat zij hebben gezien en “meegemaakt”, en voor de producenten ervan zijn het een middel om attracties onder de aandacht te brengen, hetgeen mogelijke nieuwe bezoekers lokt. Ansichtkaarten werden c.q. worden zowel geproduceerd door uitgeverijen, als door ondernemers in de toerisme sector, als door sommige overheidsdiensten.<BR> De grootste toeristische ondernemer in het Amerikaanse westen was de Fred Harvey Company die zich met de Atcheson, Topeka & Sante Fe Railway associeerde. Het bedrijf beheerde de restaurantwagons, hotels en restaurants op de belangrijkste treinhaltes, en exploiteerde daar winkeltjes voor reizigers en toeristen. Deze accommodaties toonden vaak Indiaanse stijlelementen in de decoratie en de inrichting bestond deels uit Indiaans handwerk: geweven wollen Navajo tapijten en wandkleden, Pueblo aardewerk, uit hout gesneden en kleurrijk beschilderde Hopi kachina poppen, etc. Dit bracht veel bezoekers ertoe om ook dit soort handwerk aan te schaffen. Familie en vrienden in andere delen van de V.S. die de ansichtkaarten zagen of de inrichting bij de terugkeerders, konden Indiaans handwerk bestellen via postorders bij handelaren op of bij reservaten, en kopen bij enkele grote winkels in de grote steden.<BR> Op ansichtkaarten proberen producenten vaak een zo aantrekkelijk mogelijk beeld van Indianen te presenteren.<BR>