De aftrap : MILE-Nederlands / John Bronkhorst, Harry Paus ; [foto's: Gert van de Kamp]Taalonderwijs op de basisschool : een stand van zaken : raamplan deel 1 / Josje Sijtstra ; [red.: Expertisecentrum Nederlands ; foto's: Marian van de Veen-van Rijk ... et al.]Tikje naar voren : ontwikkelingen bij MILE-Nederlands / John Bronkhorst ... [et al.] ; Harry Paus (red.) ; [foto's: Marald Rouwen]Tussendoelen beginnende geletterdheid : een leerlijn voor groep 1 tot en met 3 / Ludo Verhoeven en Cor Aarnoutse (red.) ; Akke de Blauw ... [et al. ; foto's: Berend Stellingwerf ... et al.]Starten met leerlingportfolio's / Mienke Droop en Sylvia Peters ; m.m.v. Tilla Berden ... [et al.]Stimulering van beginnende geletterdheid bij kleuters uit risicogroepen / Judith Stoep, Ludo VerhoevenTaalontwikkeling van nul tot twaalf : raamplan deel 2 / Josje Sijtstra, Cor Aarnoutse en Ludo Verhoeven ; [red.: Expertisecentrum Nederlands ; fotogr.: Lon Willems]Coöperatief leren binnen interactief taalonderwijs : samen taal leren in groep 1 tot en met 4 / Marriët Förrer ... [et al. ; foto's: Jack Duerings ... et al.]Het nieuwsprikbord : een betekenisvolle aanleiding voor lees- en schrijfactiviteiten in groep 3 / Marieke Tomesen ; m.m.v. Marion van de Linden en Marianne Geertsen ; [ill.: Edward Hendriks]Bronnenboek interactief taalonderwijs : curriculumonderdelen voor de Pabo / Hennie Biemond en Harry Paus, red. ; [met medew. van: Cor Aarnoutse ... et al.]Het Expertisecentrum Nederlands aan de slag : lezingen gehouden tijdens de openingsconferentie van het Expertisecentrum Nederlands op 18 december 1996 te Nijmegen / Josje Sijtstra, redBouwsteen interactief taalonderwijsVragen? Geen vragen! : waarom leerkrachten minder en andere vragen stellen in interactief taalonderwijs / Resi Damhuis en Piet LitjensDe ABC-muur : stimuleren van fonologisch bewustzijn en letterkennis in groep 1-3 / Marieke Tomesen en Margareth van Kleef ; m.m.v. Jack Duerings en Hanneke WentinkWerken met kleine groepen binnen de grote groep : klassenmanagement en interactief taalonderwijs in groep 1 tot en met 4 / Mariët Förrer ; m.m.v. Marijke Kienstra, Suzan Valstar en Anneke ZielhorstInteractief lezen en schrijven : naar motiverend lees- en schrijfonderwijs in de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs / Willy van Elsäcker en Ludo Verhoeven ; [foto's: Willy van Elsäcker]Protocol leesproblemen en dyslexie / Hanneke Wentink en Ludo Verhoeven ; [fotogr.: Norbert Voskens]MILE-NederlandsTussendoelen beginnende geletterdheid : handreiking voor de implementatie / projectleiding: Akke de Blauw ... [et al.]Interventie bij beginnende leesproblemen : evaluatie van het ELLO-project / Ludo Verhoeven, Helga van de VenMILE-Nederlands in de praktijk / John Bronkhorst, Harry Paus en Ludo Verhoeven ; met bijdragen van Resi Damhuis ... [et al.]Mile-Nederlands en de PABOWerken met het protocol leesproblemen en dyslexie / [auteurs: Hanneke Wentink en Ludo Verhoeven]De kinderkrant : kinderen van groep 5-8 maken hun eigen (digitale interactieve) krant / John Bronkhorst en Mariët Förrer ; m.m.v. Jan Haarink en Jan van SantvoortMondelinge communicatie : drie werkwijzen voor mondelinge taalontwikkeling / Resi Damhuis en Piet Litjens ; [fotogr.: Norbert Voskens ... et al. ; met medew. van: Bea Pompert ... et al.]Tussendoelen gevorderde geletterdheid : leerlijnen voor groep 4 tot en met 8 / Cor Aarnoutse, Ludo Verhoeven (red.) ; Regine van het Zandt, Hennie Biemond ; [tekstred.: Elise Schouten ; fotogr.: Norbert Voskens]Protocol leesproblemen en dyslexie / Hanneke Wentink en Ludo Verhoeven ; [fotogr.: Norbert Voskens]Tussendoelen gevorderde geletterdheid : leerlijnen voor groep 4 tot en met 8 / Cor Aarnoutse, Ludo Verhoeven (red.) ; Regine van het Zandt, Hennie Biemond ; [tekstred.: Elise Schouten ; fotogr.: Norbert Voskens]Z(a)ppelin logeerboek : praten rondom prentenboeken : verwerkingssuggesties voor ouders, peuterleidsters, kleuterleidsters en anderen bij de prentenboeken in Z(a)ppelinLogeerboek / samenst. en eindred. Judith Stoep ; met medew. van Elly van der Linden ... [et al.] ; tekstred. Marijke BouwhuisWoordenschatontwikkeling : werkwijzen voor groep 1-4 van de basisschool / Marijke Kienstra ; [fotogr.: Norbert Voskens ... et al. ; met medew. van: Marian Bruggink ... et al.]Tussendoelen beginnende geletterdheid : een leerlijn voor groep 1 tot en met 3 / Ludo Verhoeven en Cor Aarnoutse (red.) ; Akke de Blauw ... [et al.] ; [foto's: Berend Stellingwerf ... et al.]Interactief voorlezen aan peuters : vaardigheden voor uitdagende gesprekken rondom prentenboeken / ontwikkeld door Willy van Elsäcker ... [et al.]Taallijn VVEProtocol leesproblemen en dyslexie voor groep 5-8 / Hanneke Wentink en Ludo Verhoeven ; [foto's: Norbert Voskens]CombiList, een instrument voor taalontwikkeling via interactie : praktische vaardigheden voor leidsters en leerkrachten / Resi Damhuis, Akke de Blauw en Nelleke Brandenbarg ; [fotogr.: Norbert Voskens ... et al.]Werken aan tussendoelen, beginnende geletterdheid / [samengesteld door: Akke de Blauw ... et al.]Peuters interactief met taal / Judith Stoep en Willy van Elsäcker ; [tekstbijdragen Akke de Blauw ... et al. ; tekstred. Elise Schouten ; fotogr. Voskens fotografie ... et al.]Invoeren van het Protocol leesproblemen en dyslexie in de klas: verslag van een competentiegericht scholingstraject bij leerkrachten / Sylvia Peters, Eveline Wouters en Hanneke WentinkWerken aan woordenschat / [ontwikkeld door Willy van Elsäcker ... et al.]Protocol leesproblemen en dyslexie voor het speciaal basisonderwijs / Eveline Wouters en Hanneke Wentink
author
Preventie en behandeling van leesproblemen / Ludo Verhoeven (red.)Werken aan tussendoelen beginnende geletterdheid / samengest. door: Akke de Blauw ... [et al.] ; geproduceerd door: Mediagroep KUN/AZN ; programmering en vormgeving Marijn van BeersLeestekst tussentoets / [ontwikkeld door: Projectgroep: CPS, onderwijsontwikkeling en advies, Expertisecentrum Nederlands, Katholieke Universiteit Nijmegen, OBD Zuid-Holland Zuid]MILE-Nederlands / Expertisecentrum Nederlands, NijmegenMondelinge taalontwikkeling : inventarisatie en beschrijving van toetsinstrumenten en observaties / Nationaal Informatiecentrum Leermiddelen, Lidy Kuipers, José LodewegesStimulerende lees- en schrijfactiviteiten in de onderbouw : prototypen voor het creëren van interactieve leessituaties en het ontlokken van (nieuw) schrijfgedrag / Margareth van Kleef & Marieke Tomesen ; in samenw. met deelnemers van de projectgroep Geletterdheid: Basisschool de Hobbitstee ... [et al.]MILE-Nederlands / Expertisecentrum Nederlands, NijmegenWerken aan taalbewustzijn : prototype voor het stimuleren van fonologisch bewustzijn in betekenisvolle contexten / Margareth van Kleef & Marieke Tomesen ; in samenw. met deelnemers van de projectgroep Geletterdheid: Basisschool de Hobbitstee ... [et al. ; fotogr.: Norbert Voskens ... et al.]Werken aan tussendoelen gevorderde geletterdheid / [samengesteld door: Akke de Blauw ... et al. ; geproduceerd door Universitair Centrum Informatievoorziening ; programmering en vormgeving: Marlon van Haren]Protocol dyslexie voortgezet onderwijs / Koos Henneman, Ria Kleijnen, Anneke Smits ; [eindred. Albert Cox]Strategisch lezen en schrijven met jonge kinderen : prototypen voor lees- en schrijfonderwijs in betekenisvolle contexten / Marieke Tomesen en Margareth van Kleef ; in samenw. met deelnemers en instellingen [van de projectgroep Geletterdheid]: Basisschool de Hobbitstee ... [et al. ; fotogr.: Norbert Voskens ... et al.]Stimulerende lees- en schrijfactiviteiten in de onderbouw : prototypen voor het creëren van interactieve leessituaties en het ontlokken van (nieuw) schrijfgedrag / Margareth van Kleef & Marieke Tomesen ; in samenw. met deelnemers van de projectgroep Geletterdheid: Basisschool de Hobbitstee ... [et al.]Werken aan taalbewustzijn : prototype voor het stimuleren van fonologisch bewustzijn in betekenisvolle contexten / Margareth van Kleef & Marieke Tomesen ; in samenw. met deelnemers van de projectgroep Geletterdheid: Basisschool de Hobbitstee ... [et al. ; fotogr.: Norbert Voskens ... et al.]Interactief taalonderwijs en portfolio's in het speciaal (basis)onderwijs : twee praktijkvoorbeelden / [tekst: MareCom ; ill.: Mike Monaghan]Taallijn VVE : ouderbetrokkenheid in peutergroepen met behulp van een gezinsportfolio : scholingsmodule / tekst Kees Broekhof, Heleen Versteegen ; herziening Kim van der Zouw ; red. Carolien BongersWat vinden zij van ... de Taallijn : praktijkervaringen van peuterleidsters en trainers / [tekst Oberon, Miriam Walraven ... et al. ; fotogr. Sijmen Hendriks]Dyslectische leerlingen en de praktijkvakken en creatieve vakken : mogelijkheden voor begeleiding / Hedwig de Krosse, Ria KleijnenDe Taallijn in het kinderdagverblijf : taalstimulering voor nul- tot tweejarigen / Janneke Corvers ... [et al. ; foto's: Heleen Versteegen]Technische maatjes bij dyslexie : compenserende en dispenserende hulpmiddelen / Jos Smeets, Ria KleijnenHouvast bij leesproblemen & dyslexie op de basisschool : leidraad voor ouders / Arga Paternotte ; met medewerking van Joli Luijckx en Marijse Pel ; eindredactie Jurgen BreemanTaal100 : interactief taalonderwijs op de basisschool / [bijdragen: Martine Gijsel ... et al. ; eindred.: Kim van der Zouw ... et al.]Op woordenjacht : creatief en effectief werken aan woordenschatuitbreiding / Jack Duerings ... [et al. ; eindred.: ITP De Aanzet ; fotogr.: Jack Duerings ... et al.]Taallijn VVE : gesprekken met peuters : scholingsmodule / tekst Jeroen Aarssen, Willy van Elsäcker ; herziening Denise Bontje, Kim van der Zouw ; red. Carolien BongersBliksem : een motiverende aanpak voor begrijpend lezenLeesproblemen en dyslexie in het basisonderwijs : handreiking voor aankomende leerkrachten / Maud van Druenen, Martine Gijsel, Femke Scheltinga, Ludo VerhoevenPraatjes peilen : spelenderwijs peilen en stimuleren van mondelinge taalontwikkeling bij jonge kinderen / auteurs: Mieneke Langberg, Chantal Blockhuis ; in samenwerking met: Expertisecentrum Nederlands ; met medewerking van: Mariel Cordang ; illustraties en vormgeving spelletjes: Ineke Koene, Petra ter KeursOp woordenjacht : creatief en effectief werken aan woordenschatuitbreiding / Jack Duerings, Barbara van der Linden, Uriël Schuurs & Heleen Strating ; eindredactie: ITP De AanzetWerken aan taalbewustzijn : prototype voor het stimuleren van fonologisch bewustzijn in betekenisvolle contexten / Margareth van Kleef & Marieke Tomesen ; in samenwerking met de volgende deelnemers van de projectgroep Geletterdheid: Basisschool de Hobbitstee en anderenTaal voor thuisTaal in de context van w&t : de rijke context van wetenschap en technologie : tien voorbeelden van concrete lessen voor het basisonderwijs waarbij w&t en taal worden geïntegreerd / eindredactie: Sanne Koenen ; fotografie: Timon JacobZicht op vroeg vreemdetalenonderwijs : monitoringsonderzoek maximaal 15% Engels/Frans/Duits in het basisonderwijs / auteurs: KBA Nijmegen: Tessa Jenniskens, Bianca Leest, Maarten Wolbers, Expertisecentrum Nederlands: Marian Bruggink, Christel Dood, Evelien KrikhaarOp woordenjacht : creatief en effectief werken aan woordenschatuitbreiding / Jack Duerings, Barbara van der Linden, Uriël Schuurs & Heleen Strating ; eindredactie: ITP De AanzetOefenteksten en toetsen voor begrijpend lezenLeesproblemen en dyslexie in het basisonderwijs : handreiking voor aankomende leerkrachten / Maud van Druenen, Martine Gijsel, Femke Scheltinga, Ludo Verhoeven