Beter voor de klas : werken aan een gezonde school / [door een team van het ICLON: Annette Verkerke ... et al.]Het Leidse StudieSysteem : ervaringen en meningen van studenten en mentoren in studiejaar 1966/1997 / G. van Duijn & I. BakkenesProefdraaien met het Leidse StudieSysteem : analyse van studieadviezen en studieresultaten van de cohort 96 / D.N.M. de GruijterLeesdossierMediadossiersOverwegingen van VWO-ers bij hun keuze voor een universitaire studie / G. van DuijnOnderwijsonderzoek in Nederland en Vlaanderen 2000 : proceedings van de onderwijs research dagen 2000 te Leiden / [red.: J.H. van Driel ... et al.]Overal interactief : een vakoverstijgende cd-rom voor de tweede fase / Ramon Verwijst, red. ; productie: ICLON, Sectie Onderwijsontwikkeling, Universiteit Leiden ; systeemontwerp-programmering: Erik de Bruin ... [et al.] ; tek. Marcel JurriënsMining the mentor's mind : the elicitation of mentor teachers' practical knowledge by prospective teachers / Anneke ZantingThe development of an assessment procedure for beginning teachers of English as a foreign language / Anne Marie UhlenbeckOnderwijs in kwaliteitszorg binnen de initiële opleidingen tot fysiotherapeut, verpleegkundige en arts / G. van Duijn, E.M. Sluijs ; met medew. van: J. Nedermeijer ... [et al.]Competenties van docenten in het wetenschappelijk onderwijs : inventarisatie en instrumentontwikkeling / J. Brants ... [et al.]Science teachers' knowledge development in the context of educational innovation / Francina Adriana Henze-RietveldTeachers' perspectives on self-regulated learning / Helena Wilhelmina Oolbekkink-MarchandICLON PhD dissertation series / Leiden University Graduate School of Teaching (ICLON)The learning portfolio as a tool for stimulating reflection by student teachers / Désirée Danièle Mansvelder-LongayrouxSyllabus didactiek geschiedenis : post-doctorale lerarenopleidingEen systeem onder spanning : de Sovjet-Unie onder Stalin en BrezjnevThe research-teaching nexus in the sciences: scientific research dispositions and teaching practice / Roeland Matthijs van der RijstThe research-teaching nexus in the humanities: variations among academics / Gerda Jessica Visser-WijnveenStudent teachers' practical knowledge, discipline strategies, and the teacher-class relationship / Romina Janny de JongEngaging students in the study of physics : an investigation of physics teachers' belief systems about teaching and learning physics / Neeltje Annigje Hendrika BeloThe characteristics of a negotiated assessment procedure to promote teacher learning / Christina Petronella Maria VerbergTeachers' interpretations of their classroom interactions in terms of their pupils' best interest : a perspective from continental European pedagogy / Carlos Alberto van KanThe role of research in university teaching : a comparison of Chinese and Dutch teachers / Yanjuan HuThe role of research in university teaching : a comparison of Chinese and Dutch teachers / Yanjuan HuCollaborative learning in higher education : design, implementation and evaluation of group learning activities / Miranda Suzanna Angelique de HeiProfessional learning : what teachers want to learn / Monika Leonie LouwsStay or leave : veteran teachers' relationships with students and job satisfaction / Ida Maria Johanna VeldmanStudent-teachers' commitment to teaching / Ikupa MosesIntercultural identities of non-native teachers of English : an exploration in China and the Netherlands / Dadi ChenDifferentiated instruction in practice: a teacher perspective / Saskia Hermana Maria StollmanStudent engagement in research in medical education = Studentbetrokkenheid in onderzoek in het medisch onderwijs / Maria Wilhelmina Cornelia VereijkenTeacher knowledge and lesson design : understanding and supporting biology teacher's decision-making while designing context-based lessons / Nienke WieringaCollaborative learning in higher education : design, implementation and evaluation of group learning activities / Miranda Suzanna Angelique de Hei
author
Beter voor de klas, goed voor de school : een ondersteuningsmethode voor verzuim- en stresspreventie in het voortgezet onderwijs / A. Verkerke, L. Melchers, P.J. VroegopAardverschuivingen : breuklijnen en nieuwe wegen in onderwijsland : proceedings van het VELON-congres 2001 te Noordwijkerhout / red. B.H.J. SmitICT in het hoger onderwijs : stand van zaken / H. Frencken ... [et al.]Een denkkader voor professionaliseringsinterventies in het kader van ICT in het onderwijs / [red.: Elsbeth Ingenluyff ... et al.]Chinees op school : voorstel voor een leerplan Chinese taal en cultuur voor het vwo / Anne Beeker, Jos Canton, Daniela Fasoglio ; [in samenw. met: Ans van Broekhuizen-de Rooij ... et al. ; eindred.: Daniela Fasoglio]Het ERK in het voortgezet onderwijs : een onderzoek naar de invoering van het Europees Referentiekader voor de moderne vreemde talen (ERK) in Nederland / [tekst: Francissen Communicatie ; red.: Alessandra Corda .. et al.]And yet all different : handreiking voor een curriculum Engels op de pabo / [Alessandra Corda, Ton de Kraay, Myrna Feuerstake]Curriculumevaluatie Chinese taal en cultuur : interimrapportage 5 vwo / auteurs: Gemma Corbalan, Dineke Tigelaar en Elvira FolmerCurriculumevaluatie Chinese taal en cultuur : eindrapportage / auteurs: Elvira Folmer, Dineke Tigelaar en Luc SluijsmansDe school als PLG : onderzoeksrapport / Henk Sligte, Wilfried Admiraal, Wouter Schenke, Yolande Emmelot, Loes de Jong