Nieuwsbrief / uitg. van het Centrum voor Leermiddelenstudie Utrecht, verbonden aan de Vakgroep Onderwijskunde van de Rijksuniversiteit te UtrechtWerken met vrijwilligers / Centrum voor Ingebouwde Vorming, UtrechtStalen buis/koudbewerken / Stichting Opleidingen InstallatietechniekStalen buis/koudbewerken / Stichting Opleidingen InstallatietechniekVerlengde schooldag : eisen aan Programma's voor de Verlengde School Dag / W. van DijkPabo-receptief / LOKV, Nederlands Instituut voor KunsteducatiePabo-receptief / LOKV, Nederlands Instituut voor KunsteducatieOnderzoek leermiddelen in het speciaal onderwijs / W. van Dijk ; m.m.v. J.H. van LuitOnderzoek leermiddelen in het speciaal onderwijs : vereenvoudiging vergoedingsmodel voor leermiddelen in het speciaal onderwijs / W. van DijkDoen wat je belooft : projectmatig leermiddelen ontwikkelen / Arno Reints, André BoomsTaalonderwijs op MLK- en LOM-scholen / Wim van DijkTaalonderwijs op MLK- en LOM-scholen / Wim van DijkTaalonderwijs op MLK- en LOM-scholen / Wim van DijkTaalonderwijs op MLK- en LOM-scholen / uitvoerders: CLU, Centrum voor Leermiddelenstudie: Wim van Dijk, Caroline Offerhaus-Draijer, PI, Pedologisch Instituut Rotterdam: Ans DrubbelLeermethode VMBO consumptief / [auteurs Hans Collings Polak, Gottfried Hasenpflug, Martien Hendriks ; didactische en red. bew. Centrum voor Leermiddelenstudie ; eindred. Elly Hoekstra ; foto Rob Koop ... et al.]Leermethode VMBO consumptief / [auteurs Hans Collings Polak, Gottfried Hasenpflug, Martien Hendriks ; didactische en red. bew. Centrum voor Leermiddelenstudie ; eindred. Elly Hoekstra ; foto Rob Koop ... et al.]Metacognitieve vaardigheden: docentpercepties en beschikbare meetinstrumenten / uitvoering C.C. Verheul ; m.m.v. M. ScholtenEffecten van een nieuw onderwijsconcept bij stagebieders / uitvoering: C.C. Verheul & W. van Dijk ; met medew. van: I. Verbroekken & C. de WithTaalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Fonteinboeken: Groep 6: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Fonteinboeken: Groep 6: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Fonteinboeken: Groep 6: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Fonteinboeken: Groep 6: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Fonteinboeken: Groep 7: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Fonteinboeken: Groep 7: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Fonteinboeken: Groep 3: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Fonteinboeken: Groep 4: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Fonteinboeken: Groep 4: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Oefenboeken: Groep 4: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Oefenboeken: Groep 4: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Toetsboeken: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Oefenboeken: Groep 4: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Oefenboeken: Groep 4: De verleiding weerstaan : over de noodzaak van het doordacht ontwerpen van opleidingen / [Wim van Dijk en Ineke Verheul (red.)] ; [auteurs] Marlies Banens ... [et al.]Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Fonteinboeken: Groep 5: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Fonteinboeken: Groep 5: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Oefenboeken: Groep 5: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Toetsboeken: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Fonteinboeken: Groep 8: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Fonteinboeken: Groep 8: Taalfontein / Stichting Initiatiefgroep TaalmethodeTaal en lezen: Fonteinboeken: Groep 8:
author
Integrale leerlingzorg : tussentijdse rapportage van de stand van zaken met betrekking tot integrale leerlingzorg / A.A.M. Houtveen ... [et al.]Kennisnetwerken rond het beroepsonderwijs in beweging : eerste uitkomsten van een onderzoek / K.M. Stokking, R. Young, F.J. LeendersDeterminanten van school- en beroepskeuze in theorie en onderzoek : een studie naar keuzeprocessen in het voortgezet onderwijs, met als voorbeeld de keuze van natuurkunde in het vakkenpakket VWO / K.M. StokkingKinderen helpen betekenis te construeren : implementatie van methoden voor begrijpend lezen / R.G.M. Wolbert, A.A.M. HoutveenBasisvorming op weg : onderzoek naar de meningen van docenten over de realisatie van basisvorming / E. Roelofs, C.J. Vermeulen, A.A.M. HoutveenVan opleiding naar beroep : een landelijk onderzoek van projecten Leraar-In-Opleiding (LIO) / F.J. Leenders, K.M. Stokking ; m.m.v. S.M.A. Hermans, J. van Tartwijk, R. YoungEffecten van het begeleiden van adaptief onderwijs bij rekenen en wiskunde : evaluatie van het project Kwaliteitsversterking Rekenen en Wiskunde / E.M. van Zoelen, A.A.M. HoutveenVoorspellen van leesuitval en achterblijvende leesontwikkeling : een onderzoek naar de predictieve validiteit van het leerrendementquotiënt voor technisch lezen (LRQ) aan het einde van groep drie in de basisschool / C.J.A.J. Vermeulen, W.A.M. Kok, G. KanselaarEffecten van het begeleiden van adaptief onderwijs bij begrijpend lezen : evaluatie van het project 'Kwaliteitsverbetering Begrijpend Lezen' / A.A.M. Houtveen, L.C.M. van Aert, E.M. van ZoelenSchoolontwikkeling op OVB-scholen / A.A.M. Houtveen, R.G.M. Wolbert, E.M. van ZoelenProblemen bij jongeren : verslag van de instrumentconstructie / C.J. VermeulenLoopbaanbegeleiding en het maken van loopbaankeuzes : de situatie in het schooljaar 97-98 in het Voortgezet Onderwijs / K.M. Stokking , F.J. LeendersHoe verder met adaptief onderwijs? : een knelpuntenonderzoek / A.A.M. HoutveenObservatie-instrumenten voor kleuters / A.A.M. Houtveen ... [et al.]Beoordelen van onderzoeksvaardigheden van leerlingen : richtlijnen, alternatieven en achtergronden / K.M. Stokking, M.F. van der SchaafOmgaan met verscheidenheid : achtergrond en vormgeving van het project 'Omgaan met verscheidenheid in een lerende school' / L. van Aert ... [et al.]Instructie bij spelling : constructie van instrumenten voor het vaststellen van de kwaliteit en de kwantiteit van instructie bij spelling / A.A.M. Houtveen, A.G. de Graaf-Haalboom, W.J.C.M. van de Grift