De school, een kwestie van overleven!? : schoolbeleving van leraren en leerlingen / Tjipke van der Veen" Ik denk dat zij te weinig van ons weten" : het onderbouw-project : verslag van het onderzoek naar schoolklimaat, schoolwelbevinden, vrije-tijdsbesteding en contact met de buitenschoolse voorzieningen in de onderbouw van het voortgezet onderwijs in West-Friesland / Saskia van Bottenburg, Frans J. van der LindenDe schoolopvoeding in Amerika en het vraagstuk der kennis / door J. L. SnethlageZin in school : een leefbare school voor een geschakeerde jeugd / [Raad voor het Jeugdbeleid]De relatie tussen klas- en schoolkenmerken en het affectief functioneren van leerlingen / Johanna Willemina Maria KnuverThe learner in the centre : towards a methodology for open learner environments / Jacobijntje Agnes Catharine Sandberg, Yvonne Florence BarnardSchool- en klaskenmerken basisonderwijs en speciaal onderwijs : beschrijvende rapportage op basis van het PRIMA-cohortonderzoek 1994/95 / Marianne Overmaat & Guuske LedouxOrganisatieklimaat en conflictpreventie : reader / Christelijk Pedagogisch StudiecentrumSchoolorganisatie in het basisonderwijs : structuur- en cultuurkenmerken / [door] Huub MertensWerkboek voor conferenties klasseconsultatie / [auteurs] Wim Post ... [et al.]Klassemanagement in de onderbouw : cursusmap voor leerkrachten basisonderwijs / [Greet Caminada, Yvonne Leenders]Terugkoppeling naar de onderwijsleersituatie; remedial teachers en zorgbreedte / Annie van der HorstVerslag kijken en doen / Ontwikkelingsprojekt speciale leerlingenbegeleidingSchool- en klaskenmerken basisonderwijs en speciaal onderwijs : technische rapportage PRIMA-cohortonderzoek / M. Overmaat, G. LedouxLeerlandschappen in de praktijk : aan de slag met schoolprofilering / Fons Cornelissen (red.) ; [foto's: Daniëlle Cornelissen]Teaching and student outcomes : a study on teachers' thoughts and actions from an interpersonal and a learning activities perspective / Petrus Johannes den BrokWerkklimaat als aangrijpingspunt voor pedagogische en didactische adviezen aan docenten / auteurs Noël Servaes, Wynand Wijnen, Jos Zuylen ; red. Karin van Herpen, Jos ZuylenOpvoeding op school en in het gezin : onderzoek naar de samenhang tussen opvoeding en de houding van jongeren ten opzichte van sociale grenzen / Francisca Catharina Theodora van der MoorenDat geeft de burger moed : burgerschapsvorming, op weg naar een democratische school / [tekst en red.] Rouke Broersma ... [et al. ; tekstbijdr. Jan Minnegal ... et al. ; ill., foto's De Regenboog ... et al. ; eindred. Rouke Broersma]Begrensd, onbegrensd : ontwikkelingsgericht werken in een school voor leerlingen met gedrags- en emotionele stoornissen / Werkgroep Ontwikkelingsdoelen type 3 ; Pierre Gantois & Marc Van Gils (red.)Leer méér in sfeer / Hubert Stuyvaert ; [eindred.: Michiel David ; foto's Hubert Stuyvaert ... et al.]Het grote snoezelboek : een wondere wereld van zintuigen / Joep Derie en Ronny Vanoosthuyse ; met medew. van Ann Dene en Tine Corthout ; [coördinator: Marjolein Noé ; ill.: Maaike Devos ; foto's: Peter De Waele ... et al. ; eindred.: Marjolein Noé ... et al.]International handbook of student experience of elementary and secondary school / ed. by Dennis Thiessen and Alison Cook-SatherSchoolprofilering & (leerling)resultaat : interne focus als basis voor duurzame profilering / Lidy Ahlers, Marlou Beke-Huiskes, Linda Odenthal; [eindred. Elise Schouten]School, bewegen en sport : onderzoek naar relaties tussen de school(omgeving) en het beweeg- en sportgedrag van leerlingen / Mirjam Stuij ... [et al. ; fotogr.: ANP Photo ... ert al. ; eindred.: Harry Stegeman ... et al.]School, bewegen en sport : onderzoek naar relaties tussen de school(omgeving) en het beweeg- en sportgedrag van leerlingen / Mirjam Stuij ... [et al. ; fotogr.: ANP Photo ... ert al. ; eindred.: Harry Stegeman ... et al.]Zakboek PBS : theorie en strategieën op een rij / Monique BaardActive living : the role of the primary school environment on children's physical avtivity and sedentary behavior / Dave Van KannMaatschappij en jongerencentra / [red. Fons Wijnhoven ... et al. ; medew.: Paul Panhuysen ... et al.]