Onderzoek naar de factoren die niet taakgericht gedrag mede bepalen bij kinderen van 5 tot 7 jaar : een onderzoek naar instructiegerichte diagnostiek / G.M. van der AalsvoortDe leraar als effectief bemiddelaar in de klas / W. van Werkhoven, H. BrekelmansSamenhang tussen instructiekenmerken en doelmatig taakgedrag / W. van Werkhoven, H. BrekelmansLeraren leren hun instructie aan kinderen met ondoelmatig taakgedrag te veranderen / W. van Werkhoven, H. BrekelmansDoelmatig taakgedrag in de school / W. van Werkhoven, H. BrekelmansEen voorstudie naar het registreren en beoordelen van leraar-leerling interactie in de klas, met behulp van video / W. van Werkhoven, H. BrekelmansOrthodidactisch programma begrijpend luisteren : het aanleren van luisterstrategieën met behulp van teksten ter verbetering van het luisterbegrip / [P.R.C.M. van Doren-van den Enden, A.H. Pennings]Denktraining van kinderen met ontwikkelingsproblemen : eindrapportage project 1993-1994 / J.H.M. Hamers ... [et al.]Programma inductief redeneren II : lessen / M.C. MoonsFaalangstproject 'het jonge kind' : tussenrapportage over de periode 1995-1996 / S.A. Schwerdfeger e.aDenktraining van kinderen met ontwikkelingsproblemen II : eindrapportage project 1995-1996 / M.C. MoonsProfessionalisering van leraren bij de omgang met gedragsproblemen : tussenrapportage 1996-1997 / P.C.M. Briedé ... [et al.] ; in samenw. met L.M. Stevens, W. van WerkhovenProfessionalisering van leerkrachten in de omgang met gedragsproblemen in de klas : eindrapportage kernstafproject Pedologisch Instituut Den Haag onderzoeksjaren 1996-1999 / P.C.M. Briedé (coördinatie), J.L. Dijkstra, J. van Gent ; in samenw. met L.M. Stevens en W. van WerkhovenTussentijdse rapportage Kernstafproject '99-'02 / P.C.M. Briedé (coördinatie), Leike Borgman, Peter TibboelEindrapportage kernstafproject ... / Pedologisch Instituut