Feestrede uitgesproken bij gelegenheid van het 25e lustrum van het Natuurkundig Genootschap te Groningen / M. BoltExaktueel : blad voor natuurkundeonderwijs / Katholieke Universiteit Nijmegen, Didactiek NatuurkundeEen nieuwe natuurkunde : een handleiding voor de didactiek en de methodiek van het vak natuurkunde voor het basisonderwijs / B. NicolaiJaarboekje van de Nederlandsche Natuurkundige VereenigingDifferentiatie binnen klasseverband voor natuurkunde in klas 2 van havo-vwo / door Antonius Lodewijk EllermeijerProceedings of the conference science, society and education : August 14-17, 1978, Vrije Universiteit Amsterdam / ed. Egbert Boeker, Michael GibbonsFylakra : mededelingenorgaan voor het Fysisch LaboratoriumTechniek in het natuurkunde-onderwijs / Marinus Jacobus de VriesBijwerken in het begin : een onderzoek naar het ontwerp en het effect van aanvullend natuurkunde-onderwijs in het begin van het vierde leerjaar HAVO-VWO / Imme de BruijnDe natuurkunde in de volksschool : eene bijdrage tot de methodische behandeling van het eerste onderwijs in de natuurkunde, tevens als leiddraad tot het doen van de eenvoudigste physische proeven / bew. door F. E. J. Crüger ; naar den 3en Hoogduitschen dr. vert. door D. J. Steyn ParvéJaarverslag ... / Vrije Universiteit Amsterdam, Subfaculteit Natuurkunde en SterrenkundeOver kennis en kunde in de fysica : een studie van de cognitieve aspecten van het leren en doceren van natuurkunde / Monica Gunvor Maria Ferguson-HesslerMechanica-onderwijs in beweging : een onderzoek naar veranderingen in de didactiek van de mechanica in het voortgezet onderwijs / Dirk van GenderenVakwerk : praktijkboeken voor scholen in ontwikkeling / B.M. WaasRadiation and risk in physics education / door Hendrikus Maria Carolus EijkelhofOmzien en verder kijken / J.J. van LoefNatuurkunde-onderwijs tussen leefwereld en vakstructuur : een evaluatie-onderzoek aan de mavo- en havo-curricula van het Project Leerpakket Ontwikkeling Natuurkunde (PLON) / door Ronny Frans August WierstraHet Buys Ballot laboratorium : Utrechtse fysica onder nieuwe vlag / [red.: D. Dieks en H. de Regt]Relating macroscopic phenomena to microscopic particles : a central problem in secondary science education / P.L. Lijnse ... [et al.] edPracticumtoets natuurkunde: de duikplank : 5-havo / CitoIdeas of force : a study of the understanding of the concept of "force" of secondary school students in Zimbabwe / door Jaap KuiperOnderzoek van natuurkunde opleidingen aan enkele universiteiten in België en Frankrijk vergeleken met de situatie in Nederland / rapport opgesteld in opdracht van de Sectie Natuurkunde van de Academische Raad door D.I.M. Knottnerus [en] W. van der LugtToetsenverzameling natuurkunde voor de onderbouw HAVO / CitoToetsenverzameling natuurkunde voor de onderbouw VWO / CitoJaarverslag ... / Natuurkundewinkel Groningen, [Rijksuniversiteit Groningen]NNV-gids / Nederlandse Natuurkundige VerenigingPracticumtoets natuurkunde C- en D-programma / Centraal Instituut voor Toetsontwikkeling, ArnhemOntwikkeling in energieonderwijs : een onderzoek naar begripsontwikkeling bij VWO-leerlingen in realiteitsgericht natuurkundeonderwijs / Anthonius Everardus van der ValkPracticumtoets natuurkunde 4-VWO : stationspracticum 1 / [samengest. door J. Bakker et al.]Jaarverslag ... / Wetenschapswinkel Natuurkunde UtrechtVerslag van de studiereis naar Rusland Amsterdamse Vereniging van Natuurkunde Studenten, 14-28 juni 1968 / excursie commissie: C.G. van der Laan ... [et al. ; eindred.: A. Baan]Teaching problem solving by computer : educational and technical requirements for two approaches / Paul André KamsteegPhysics in Amsterdam : a brief history / A.J. KoxOntmoetingen langs de weg / J. HijmansMethodekeuze in de basisvorming / Vereniging De Samenwerkende Landelijke Pedagogische CentraNatuurkunde leren begrijpen / Pieter Lein LijnsePracticumtoets 6-VWO natuurkunde : stationspracticum 2 / [samengest. door J. Bakker ... et al.]Jaarverslag ... van het Instituut voor Theoretische Fysica, Universiteit UtrechtCourseware for an inquiry-based science curriculum : an implementation perspective / Johanna Mathilda VoogtExamenvoorbereidingstoetsen / Cito