Hoe leer ik mijn kinderen kennen ? : praktische handleiding voor leerkrachten en jeugdleiders / W. de HeyVerstandelijke ontwikkeling en schoolprestaties / door P. Post en M.C.J. SchefferActiviteit en begrip : proeve van een handelingspsychologische didactiek / door Bert van OersHoe leer ik mijn kinderen kennen? : praktische handleiding voor leerkrachten en jeugdleiders / door W. de HeyPsychologie van de leerling en het leerproces / door Monique BoekaertsInteractional multi-level investigation into pupil behaviour, achievement, competence, and orientation in educational situations / door Antonius Jacobus MooijStudietaken als instructiemiddel : een onderzoek naar de sturende werking van opdrachten bij studieteksten vanuit een informatietheoretisch kader / Joseph Marie Henri Mathieu WillemsVan docent naar leerling in het voortgezet onderwijs : een project met v.o.-docenten ter verbetering van de omgang tussen leerlingen en leerkrachten / Paul J.B. RoedersInteractional multi-level investigation into pupil behaviour, achievement, competence, and orientation in educational situations / Ton MooijInleiding in de onderwijspsychologie : instructie, beoordeling en behandeling / onder red. van J. Starren, S.J. Bakker, A. van der WisselOntwikkelend onderwijs / Carel F. van ParrerenMoeilijke leerlingen / Eddy van MosseveldeDe school, een kwestie van overleven!? : schoolbeleving van leraren en leerlingen / Tjipke van der VeenHet leren van technische handvaardigheden / Petrus Gerhardus Franciscus SpitGeestesvorming : bijdrage tot het experimenteel onderzoek van de formele vorming / prof. dr Jaime Castiello ; vertaling [uit het Duits] en nota's omtrent middelbaar en normaal onderwijs door dr Joz. PyckThe construction of parallel tests from IRT-based item banks / Ellen Boekkooi-TimmingaLoglinear multidimensional IRT models for Polytomously scored items / Henk KeldermanLoglinear-latent-class models for detecting item bias / Henk Kelderman, George B. MacreadyVerstand op nul : leerplicht en intelligentieverloop / Ad DudinkOn the efficiency of IRT models when applied to different sampling designs / Martijn P.F. BergerPsychologie en hoger onderwijs : toekomstverkenningen : liber amicorum prof. dr. S. Wiegersma / Hk. Thierry en A. Evers (red.)Explaining student investment : an investigation of high school students' retrospective causal accounts of their investment in school / Ewoud RoedeTerugkoppelen op de produkten van groepswerk / I. ten DamCreativiteitsonderzoek : van lege abstractie naar volle werkelijkheid / C.T.C.W. MettesDifferential item functioning in multiple choice items / Paul Westers, Henk KeldermanItem response theory at subject- and group-level / Hilde TobiPraktische onderwijspsychologie : een gedifferentieerd leerpakket t.b.v. de pedagogische academie basisonderwijs / Th. LamersAssessment of pupil achievement: motivation and school success : report of the Educational research workshop held in Liège 12-15 September / ed. by Penelope WestonOnderwijs aan hoogbegaafde kinderen / T. Mooij (red.)Verstand op nul : leerplicht en intelligentieverloop / Ad DudinkA method for designing IRT-based item banks / Ellen Boekkooi-TimmingaOn the assessment of dimensionality in multidimensional item response theory models / Martijn P.F. Berger, Dirk L. KnolGelukkig op school? : emotionele stoornissen en het functioneren op school / onder red. van: A.M.L. Collot d'Escury-Koenigs, T.J. Engelen-Snaterse, L.J. TijhuisOntsporing en correctie : een inleiding tot de schoolpsychologie / door L. van GelderModerne paedagogiek : beknopt overzicht voor kweekelingen en hoofdakte-candidaten / B.J. DouwesLeren en instructie : psychologie van de leerling en het leerproces / Monique Boekaerts, P. Robert-Jan SimonsLearning potential assessment : theoretical, methodological and practical issues / ed. by J.H.M. Hamers, K. Sijtsma, A.J.J.M. RuijssenaarsOnderwijspsychologie : beïnvloeding, verloop en resultaten van leerprocessenNieuwsgierigheid en exploratief gedrag : een oriënterend literatuuronderzoek naar definities en operationalisaties van de constructen nieuwsgierigheid en exploratief gedrag / E. MellinkHet mes in je stress : scholieren worden weer baas in eigen brein / Ine Schroo en Jan Ausum ; [ill.: Brigida Althuis-Almeida]