Spelling in de lift / Pedologisch Instituut Rotterdam: Marijke Erades ... [et al.]Een nieuwe collega erbij : de start van onderwijs in eigen taal en cultuur in het (V.)S.O. / Pedologisch Instituut Rotterdam: Ans Drubbel, George van Eijk & Fop QuartelOp weg met spellen : spellingprogramma voor de overgang tussen het leesonderwijs en het spellingonderwijs / Pedologisch Instituut Rotterdam ; [ill. P. Tonkens]Taal in uitvoering : praktische aanwijzingen voor het stimuleren van communicatieve vaardigheden / Akke de Blauw, Margéke Hoogenkamp, Cilia AdmiraalContinuüm van zorg : de afstemming van de hulp aan kinderen en adolescenten en hun ouders / A. Cladder, S.M.J. van Hekken en J. de Wit (red.)Zeg het maar! : wat heb jij ons te vertellen? : programma voor ZMLK voor ,mondelingen en sociale vaardigheid : handleiding / Y.F. Alfrink-Pattynama, H.J.J. Reijerkerk-Zweerink, I.L. Visser ; ill.: I. ter KoeleSpeciaal onderwijs & jeugdhulpverlening / red.: H.P.J.G. van Bilsen, H.D. Swager ; auteurs: H.P.J.G. van Bilsen ... [et al.]Integration at work : the first European community conference on handicap and education, Rotterdam, 1989 / Chris Struiksma & Frans Meijer (eds.)Werkwoordspelling in de lift / Pedologisch Instituut Rotterdam: Marijke Erades ... [et al.]De taaltrampoline : een methode mondelinge taal voor groepen Nederlandstalige en meertalige leerlingen in het speciaal onderwijs / [ontwikkeld door het Pedologisch Instituut ; auteurs: Akke de Blauw ... et al.]Werkwoordenboek voor de Nederlandse taal : werkwoorden goed schrijven, vervoegingen opzoeken / Pedologisch Instituut Rotterdam: Marijke Erades ... [et al.]Verkeerseducatie van Turkse en Marokkaanse kinderen en hun ouders : bronnenboek / Y.F. Alfrink-Pattynama, F. Joosten, L. RoijersTherapeutisch klimaat / Pedologisch Instituut, RotterdamTherapeutisch klimaat / Pedologisch Instituut, RotterdamTherapeutisch klimaatUit je zelf : een leergang woordenschat en communicatieve vaardigheden voor het praktijkonderwijs / [gemaakt door het Pedologisch Instituut Rotterdam en VSO scholen]Uit je zelf : een leergang woordenschat en communicatieve vaardigheden voor het praktijkonderwijs / Pedologisch Instituut, RotterdamOefen je zelf : een leergang woordenschat en communicatieve vaardigheden voor het praktijkonderwijs / [gemaakt door het Pedologisch Instituut Rotterdam en VSO scholen]Oefen je zelf : een leergang woordenschat en communicatieve vaardigheden voor het praktijkonderwijs / Pedologisch Instituut, RotterdamTussen wal en schip : de behoefte aan leermiddelen voor anderstalige zorgleerlingen in het voortgezet onderwijs / Wil Claessens, Jacqueline de MaaZinnen Imitatie Toets : een toets voor het signaleren van vormelijke taalontwikkelingsstoornissen bij leerlingen in het speciaal onderwijs van 7 t/m 10 jaar : handleiding / Margreet aan de Wiel, Ans DrubbelFocus op je zelf en de ander : een procesverslag van de invoering, evaluatie en bewerking van een programma ter stimulering van de sociale ontwikkeling van kinderen / C. SchuurmanDraaiboek mondelinge taalvaardigheid / G.M. Hoogenkamp, W. HulskampDraaiboek OET / Pedologisch Instituut Rotterdam ; Ans Drubbel ; foto's: André RuigrokHoe Henkie Handig Werd : klassikale Stop & Denk-methode voor impulsieve kinderen / [ontwikkeld door het Pedologisch Instituut Rotterdam]Mondelinge taal in het speciaal onderwijs / A.J.M. van der Geest, A.J.C. Struiksma, A.T. de BlauwTaal speciaal : een programma Nederlands voor anderstalige leerlingen in het Speciaal Onderwijs / [auteurs: Cilia Admiraal ... et al.]Spelling in de lift / Marijke EradesWerkboeken: / Marijke EradesZo reken ik ook! : rekenprogramma voor moeilijk lerende kinderen / Pedologisch Instituut, RotterdamRekenonderwijs aan moeilijk lerende kinderen : algemene handleiding bij het rekenprogramma: Zo reken ik ook! / Pedologisch Instituut, Rotterdam ; Peter Pel, Harrie Bootsma, Kor BlakenburgBoeken op de school voor zeer moeilijk lerende kinderen / W. NoordtzijDe reconstructieve methode : een reeks gesprekken met Dr. G. de Lange
author
Bronnenboek methodiek lezen : een inventarisatie, beschrijving en beoordeling van orthodidactische leesmethodes voor het speciaal onderwijs / E.J. Kappers (red.) ... [et al.]Bronnenboek leesvoorwaarden / auteurs J.M. Gude, A.L. MiedemaAmbulante begeleiding : een beschrijvend onderzoek naar de vormgeving en inhoud van ambulante begeleiding : (SVO-project 6011) / W.J. Claessens ... [et al.]Focus op jezelf en de ander : een programma voor de stimulering van de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen / auteurs: Clemens Schuurman, Gerda Hendriks, Henk BoonstraVoor werk : onderzoeksresultaten 1992-1994 / Henny van der Linde (samenst.)Focus op jezelf en de ander : een programma voor de stimulering van de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen / auteurs: Clemens Schuurman, Gerda Hendriks, Henk BoonstraTaalonderwijs op MLK- en LOM-scholen / Wim van DijkTaalonderwijs op MLK- en LOM-scholen / Wim van DijkTaalonderwijs op MLK- en LOM-scholen / Wim van DijkTaalonderwijs op MLK- en LOM-scholen / uitvoerders: CLU, Centrum voor Leermiddelenstudie: Wim van Dijk, Caroline Offerhaus-Draijer, PI, Pedologisch Instituut Rotterdam: Ans DrubbelZodoende : een leergang functionele schriftelijke communicatie voor het praktijkonderwijsP.I.-bijdragen / Gemeentelijk Pedologisch Instituut