Stalen geleidebarrier met New Jersey profiel : simulatie-onderzoek naar de veiligheid van stalen New Jersey barriers / W.H.M. van de PolGeleiderailconstructies met vervormbare afstandhouders : verslag van de literatuurstudie en de uitgevoerde simulaties / W.H.M. van de PolBetonnen geleidebarrier met het New Jersey profiel : een literatuurstudie en een simulatie-onderzoek naar de veiligheid van een verplaatsbare betonnen New Jersey barrier met een elementlengte van 6 m / W.H.M. van de PolStalen geleidebarrier met het New Jersey Profiel II : vervolg van het simulatie-onderzoek naar de veiligheid van een stalen New Jersey barrier / W.H.M. van de PolDe invloed van het hoogteverschil tussen een wegdekverharding van zeer open asfalt beton (ZOAB) en de wegberm op de verkeersveiligheid / W.H.M. van de PolOptimalisatie van het profiel van een betonnen voertuigkering : een beperkte literatuurstudie en een simulatie-onderzoek naar de mogelijkheden het profiel voor geleidebarriers te optimaliseren / W.H.M. van de Pol & T. HeijerVerificatie-onderzoek simulatieresultaten RWS-barrier : met behulp van de resultaten van eerder uitgevoerde proeven op ware schaal / W.H.M. van de PolTwee botsproeven op de slipform STEP-barrier : verslag van twee botsproeven, een personenauto bij 100 km/uur en een bus bij 70 km/uur, uitgevoerd door testinstituut LIER in Frankrijk / W.H.M. van de PolDe stalen RWS-barrier toegepast op het proefterrein van de Rijksdienst voor het Wegverkeer : een beperkt simulatie-onderzoek / W.H.M. van de PolDe veiligheidleuning langs rijksweg 15 ter hoogte van het Welplaat-trace / W.H.M. v.d. PolTwee botsproeven op de verankerde stalen STEP-barrier : verslag van twee botsproeven, een personenauto met 100 km/uur en 20 graden inrijhoek en een bus met 70 km/uur en 20 graden inrijhoek, op de verankerde stalen STEP-barrier, uitgevoerd door testinstituut LIER in Frankrijk / W.H.M. van de PolDuurzaam-veilig West-Zeeuwsch-Vlaanderen: rondweg Oostburg : voorstudie naar het inhaalgedrag op de rondweg Oostburg / W.H.M. van de PolWerking van ankerbouten in enkele soorten ondergrond : een simulatie-onderzoek naar verschillen in weerstand en sterkte en de invloed daarvan op de werking van een barrier / W.H.M. van de PolDe halve STEP-barrier toegepast op gerenoveerde viaducten : een simulatie-onderzoek naar het gedrag van de halve STEP-barrier tijdens een aanrijding met een lichte personenauto (TB11) en een Bus (TB51) / W.H.M. van de PolLiteratuuronderzoek voertuigkering H4-niveau : een literatuurstudie naar voertuigkeringen beproefd op H4-niveau volgens prEN 1317-1 en prEN 1317-2 / W.H.M. van de PolSimulatie-onderzoek 'Mini Halve STEP-Barrier' in aardebaan : een simulatie-onderzoek in de aardebaan van de N65 tussen Den Bosch en Tilburg / W.H.M. van de PolScheiding rijrichtingen op rondweg Oostburg : een onderzoek naar de invloed van strips en flexibele paaltjes op het inhaalgedrag / W.H.M. van de Pol & S.T.M.C. JanssenBelastingsproeven op ankerbouten in asfalt : trek- en afschuifproeven op drie typen ankerbouten voor afschermvoorzieningen op H4-niveau / W.H.M. van de Pol
author
Aanrijdingen met de betonnen geleideconstructietypen General Motors en New Jersey / C.C. Schoon, W.H.M. van de Pol, D.J.R. JordaanAflopende taluds : de invloed van diverse taludkenmerken op de afloop van taludincidenten, bepaald met behulp van mathematische simulaties / C.C. SchoonAflopende taluds : de invloed van diverse taludkenmerken op de afloop van taludincidenten, bepaald met behulp van mathematische simulaties / C.C. Schoon & W.H.M. van de PolAflopende taluds : de invloed van diverse taludkenmerken op de afloop van taludincidenten, bepaald met behulp van mathematische simulaties / C.C. SchoonOpgaande taluds : de bepaling van acceptabele taludconfiguraties op basis van de uitvoering van mathematische simulaties / C.C. SchoonRijsnelheden op 80 km/uur-wegen in Nederland II : verslag van snelheidsmetingen in twaalf geografische gespreide gebieden in Nederland / Oei Hway-liem, W.H.M. van de PolEffecten op leefbaarheid : aspect verkeersveiligheid / auteurs: A. Dijkstra en W.H.M. van de Pol ; opdrachtgever: Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Adviesdienst Verkeer en Vervoer, Afdeling Strategische Verkenningen ; projectleider: J. Ploeger