Taal voor alledag : feiten en meningen over het taalgebruik van LBO- en MAVO-leerlingen in alledaagse situaties / Hendrik BlokTaal voor alledag : feiten en meningen over het taalgebruik van lbo- en mavo-leerlingen in alledaagse situaties / H. BlokHet gebruik van de CITO-toets bij de overgang van het lager naar het voortgezet onderwijs : verslag over een deelonderzoek in het kader van SVO-project 0313: onderzoek betreffende de onderwijskundige aspecten van het gebruik van objectieve studietoetsen / H. BlokLezen voor je plezier, hoe staat het daarmee bij leerlingen op de basisschool? / H. BlokTaal voor alledag : feiten en meningen over het taalgebruik van LBO- en MAVO-leerlingen in alledaagse situaties / H. BlokDe opvang van neveninstromers in de basisschool : een eerste verkenning / H. Blok, Y. Emmelot, E. de KatEffecten van voorschoolse stimuleringsprogramma's: een review van reviews / H. Blok, P.P.M. LesemanLeesbevordering via Sesamstraat : hoe reageren kinderen? / H. BlokVijf methoden voor aanvankelijk lezen onderzocht / Henk Blok, Martha E. OtterVijf methoden voor aanvankelijk lezen onderzocht / Henk BlokVijf methoden voor aanvankelijk lezen onderzocht / Henk BlokVijf methoden voor aanvankelijk lezen onderzocht / Henk BlokVijf methoden voor aanvankelijk lezen onderzocht / Henk BlokVijf methoden voor aanvankelijk lezen onderzocht / Henk BlokEffecten van voorschoolse stimuleringsprogramma's : een review van reviews / H. Blok, P.P.M. LesemanTwee vergelijkbare didactieken? : taal en rekenen kunnen veel voor elkaar ... / Henk BlokParticipation in sequences of young immigrant students in classroom discourse / H. Blok, R. Damhuis, R. OostdamVergelijkend onderzoek naar methoden voor aanvankelijk leesonderwijs / Henk Blok, Martha E. Otter, Kees de GlopperHet gebruik van leerlingvolgsystemen anno 2000 / H. Blok, M.E. Otter, J. RoeleveldSchoolvorderingen: hoe leggen scholen ze vast? : een zestal schoolportretten / H. Blok, M.E. OtterLeerlingvolgsystemen: praktische lessen uit onderzoek / Henk Blok, Martha Otter, Jaap RoeleveldAdaptief onderwijs: betekenis en effectiviteit / H. Blok, I. BreetveltWerken aan een veilige school; vereisen homodiscriminatie en antisemitisme afzonderlijk beleid? / Henk Blok, Mechtild Derriks, Ewoud de KatHet nieuwe leren in het basisonderwijs; een begripsanalyse en een verkenning van de schoolpraktijk / H. Blok, R. Oostdam, T. PeetsmaDe effectiviteit van thuisonderwijs : een overzicht van onderzoeksresultaten / door H. BlokLeer- of verbeternetwerken in het basisonderwijs : een eerste verkenning / H. Blok, E. van EckVervangend onderwijs aan kinderen van ouders met een richtingbezwaar / H. Blok, S. KarstenVervangend onderwijs aan kinderen van ouders met een richtingbezwaar : aanvullend onderzoek / H. Blok, B. Triesscheijn, S. KarstenGebruik, waardering en leeropbrengsten bij Wizwijs, een rekenmethode voor het basisonderwijs / Henk Blok, Dorothé ElshofFunctionele taalvaardigheid : een literatuurverkenning : interimrapport 1 van project SVO 0513: "Functionele taalvaardigheid, een onderzoek onder jong-volwassenen naar hun behoeften aan taalvaardigheid" / H. Blok, K. de GlopperVerslag van een proefonderzoek onder jong-volwassenen naar hun behoeften aan taalvaardigheid : interimrapport II van het project SVO 0513: functionele taalvaardigheid, een onderzoek onder jong-volwassenen naar hun behoeften aan taalvaardigheid / H. Blok, K. de GlopperFunctionele taalvaardigheid : meningen van oud-leerlingen lbo en mavo over hun taalgebruik / H. Blok, K. de GlopperEstimating the reliability, validity and invalidity of essay ratings / Henk BlokTaal voor het leven : meningen van oud-leerlingen lbo en mavo over hun taalgebruik / H. Blok en K. de GlopperOpstellen geschaald : de constructie van beoordelingsschalen voor vijf schrijfopdrachten / H. Blok, J.B. HoeksmaFunctionele taalproeven voor lbo en mavo : de ontwikkeling van een procedure voor de meting van de kwaliteit van het taalgebruik van eindleerplichtige leerlingen van het LBO en MAVO / H. Blok, T. WolfFeiten en voorspellingen over het taalgebruik van eindleerplichtige lbo- en mavo-leerlingen / H. Blok, E. van Schooten
author
De ontwikkeling van een beoordelingsinstrumentarium voor Gericht schrijven m.a.v.o./l.b.o : interimrapport I: het opstellen en beproeven van het eerste analytische beoordelingsschema / S. Zijlmans, H. BlokKleuters in het Pabo-curriculum / Jetske van den Bijtel, Henk Blok, Piet DeckersAppels en peren zijn allebei fruit : reactie op André Aleman en Cathy van Tuijl, meta-analyse, heterogeniteit, en de effecten van voorschoolse educatieve programma's: een kritische beschouwing / P.P.M. Leseman, H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, Instituut voor LeerplanontwikkelingNederlandse taalGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalVergelijkend overzicht / H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalVergelijkend overzicht / H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalVergelijkend overzicht / H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalOverzicht per methode / H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalOverzicht per methode / H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalOverzicht per methode / H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalOverzicht per methode / H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalOverzicht per methode / H. BlokLeerlingvolgsystemen in de jaren 90 : secundaire analyses op gegevens uit PRIMA en IST / J. Roeleveld, M.E. Otter, H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalOverzicht per methode / H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalOverzicht per methode / H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalOverzicht per methode / H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalOverzicht per methode / H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalOverzicht per methode / H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalVergelijkend overzicht / H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalOverzicht per methode / H. BlokGids voor onderwijsmethoden voor het basisonderwijs / SLO, 2000-Nederlandse taalOverzicht per methode / H. BlokOnderwijsachterstanden: update van een review : recente ontwikkelingen inzake onderwijsachterstanden / Wim Meijnen (red.) ; m.m.v. Henk Blok, Sjoerd KarstenLeren leren : evaluatie van een Finse test voor 15-jarige leerlingen / T.T.D. Peetsma, H. BlokOnderwijs op maat en ouderbetrokkenheid; het integrale eindrapport / T. Peetsma en H. Blok (red.)Achterblijven in Amsterdam? : verslag van het onderzoek naar de leerlingen met een LWOO- en PrO-verwijzing / Sjoerd Karsten, Erik van Schooten, Henk BlokOpbrengstgericht werken : over de waarde van meetgestuurd onderwijs / Guuske Ledoux, Henk Blok, Marianne Boogaard ; m.m.v. Meta KrügerOp weg naar opbrengstgericht leiderschap : evaluatie van het project 'Versterken kwaliteit bestuur en management' / Fred Verbeek, Guuske Ledoux, Marjan Glaudé ; m.m.v. Henk Blok, Charles Felix, Jaap RoeleveldOp de drempel van passend onderwijs : beleid en aanbod rond specifieke onderwijsbehoeften in zes samenwerkingsverbanden / Ed Smeets, Guuske Ledoux, Henk Blok, Charles Felix, Anna Heurter, Jos van Kuijk, Margaretha VergeerLeerkrachten en interne begeleiders over onderwijs aan zorgleerlingen : verslag van een onderzoek / Ed Smeets, Henk Blok, Guuske LedouxDe Wet OKE : beleidsreconstructie en implementatie in twaalf gemeenten / Annemiek Veen, Maartje van Daalen, Henk BlokLeerkrachten en interne begeleiders over onderwijs aan zorgleerlingen : verslag van een onderzoek / Ed Smeets, Henk Blok, Guuske LedouxAcquis basisonderwijs en onderwijs aan het jonge kind; adviezen en verkenningen van de Onderwijsraad tussen 2002 en 2014 / Guuske Ledoux, Henk Blok, Annemiek Veen ; m.m.v. Dorothé Elshof en Liselotte DikkersStudietoetsen en hun effecten op het onderwijs : verslag van een aantal studies betreffende de rol van meerkeuzetoetsen bij de selectie van leerlingen, hun invloed op het gedrag van leerling en docent, hun effecten op het onderwijsbeleid en hun beïnvloeding van het curriculum / H. Wesdorp (red.) ; in samenwerking met H. Blok ... [et al.]Moedertaalonderwijs in onderzoek : recente onderzoeksresultaten gepresenteerd op het VIOT-congres 1984 / Henk Blok ... [et al.]Tienertoer en uitzendwerk : twee toetsprogramma's voor functionele taalvaardigheid in lbo en mavo / Ton Wolf, Henk Blok