Minikursus Effektief vragen stellen : een verslag van de aanpassing aan de Nederlandse onderwijssituatie en de evaluatie / [door] S.A.M. VeenmanOntwikkeling en evaluatie, Minikursus "Het organiseren van zelfstandig leren" / S.A.M. Veenman, J. HeeringaCognitieve en niet-cognitieve leeruitkomsten van leerlingen in combinatieklassen : een "best-evidence"-synthese / Simon VeenmanHet gebruik van de leertijd in gecombineerde en niet-gecombineerde klassen tijdens lees-taallessen : een vooronderzoek / S.A.M. Veenman J. Hofland J.M. van de LogtOnderwijsstijlen / S.A.M. VeenmanDe praktijkschok : Special / Simon Veenman J. PetersHet lot van een ontwikkelingsproject basisschool / S.A.M. Veenman M.L.C. HuiskesHet gebruik van de leertijden in gecombineerde en niet/gecombineerde klassen tijdens leestaallessen : een vooronderzoek / S.A.M. Veenman J. Hofland J.M. van de LogtOnderwijs in en voor combinatieklassen / S.A.M. Veenman P. LemOnderzoek van het onderwijzen en de cognitief-structurele ontwikkelingsbenadering / S.A.M. VeenmanEen programma voor het coachen van beginnende leraren / S. Veenman, H. de Laat, C. StaringEvaluatie van en coachingsprogramma voor schoolleiders / Simon Veenman, Yvonne Visser, Nicóle WijkampCoöperatief leren in het voortgezet onderwijs : evaluatie van een scholingsprogramma / Simon Veenman, Lobke Koenders, Marieke van der BurgTraining op basis van interaktie-analyse : een onderzoek naar het effekt hiervan op de fleksibiliteit van het verbaal lesgedrag van onderwijzers en op het klimaat van hun klas / Simon Adrianus Maria VeenmanTraining op basis van interaktie-analyse : een onderzoek naar het effekt hiervan op de fleksibiliteit van het verbaal lesgedrag van onderwijzers en op het klimaat van hun klas / door Simon Adrianus Maria VeenmanDe kognitieve versie van de minikursus effektief vragen stellen : verslag over de ontwikkeling en de evaluatie / door S.A.M. Veenman, L.F.J.T.M. Kolle en A.A. de Ponti
author
Interaktie analyse : een reeks handboekjes voor de student / red. : Jozef Kok en Simon VeenmanVerbale interaktie analyse : deelrapport / Jozef KokOmgaan met combinatieklassen / P. LemNascholing leraren basisonderwijs / Instituut voor Onderzoek van het OnderwijsVerbale interaktie analyse : deelrapport / onder red. van Jozef Kok, Simon Veenman, Anny Zelissen ; projectleiding: Simon VeenmanVerbale interaktie analyse : deelrapport / Jozef KokVerbale interaktie analyse : deelrapport / Jozef KokVerbale interaktie analyse : deelrapport / Jozef KokVerbale interaktie analyse : deelrapport / Jozef KokVerbale interaktie analyse : deelrapport / Jozef KokVerbale interaktie analyse : deelrapport / Jozef KokOmgaan met combinatieklassen / P. LemEffectieve instructie en doelmatig klassemanagement : een schoolverbeteringsprogramma voor enkelvoudige en combinatieklassen / red.: S. Veenman ... [et al.]Verder met combinatieklassen : effecten van teamgerichte nascholing en coaching / Erik Roelofs, Jan Raemaekers, Simon VeenmanEffectieve instructie en doelmatig klassemanagement : een schoolverbeteringsprogramma voor enkelvoudige en combinatieklassen / S. Veenman ... [et al.]Effectieve instructie : leren onderwijzen met behulp van het directe-instructiemodel / Y. Leenders, P. Meyer, M. Sanders ; onder red. van S. Veenman ; [ill.: Wessel Ytsma ; red.: TextCase]Effectieve instructie en doelmatig klassemanagement : een schoolverbeteringsprogramma voor enkelvoudige en combinatieklassen / S. Veenman ... [et al.]Nascholing leraren basisonderwijs : vormgeving en resultaten / M. van Tulder, S. Veenman, E. RoelofsHet coachen van leerkrachten : een werkboek voor het begeleiden van leerkrachten / Henk de Jonghe, Els van Wezel ; onder red. van Simon VeenmanConfronterend coachen : een werkboek voor het begeleiden van leerkrachten met problemen / Yvonne Visser, Nicole Wijkamp ; Simon Veenman (red.)Institutionalisering van teamgerichte nascholing : duurzame effecten van de cursus Omgaan met combinatieklassen / J. Raemaekers, S. VeenmanLeerkracht, een vak apart : een praktijkboek voor en over de beginnende leerkracht in het primair onderwijs / Yvonne Visser ; in samenw. met Hanneke de Laat, Corine Staring ; eindred.: Simon VeenmanCoaching, een hulp apart / Yvonne Visser ; in samenw. met Hanneke de Laat, Corine Staring ; red.: Simon VeenmanEffectieve instructie en doelmatig klassemanagement : een schoolverbeteringsprogramma voor enkelvoudige en combinatieklassen / S. Veenman ... [et al.]Hoe denken leerkrachten over hun leerlingen / H.J. van den Brink S.A.M. Veenman M.J.M. VoetenDe basis van de basisvorming : special / C.F. van Parreren S.A.M. Veenman J.M. WijnstraHoe denken leerkrachten over hun leerlingen? / H.J. van den Brink S.A.M. Veenman M.J.M. VoetenEen schaal voor onderwijsangst / rapporteur: Simon VeenmanCoaching in het primair onderwijs / Yvonne Visser ; onder red. van Simon Veenman ; [red.: TextCase]Congresbijdragen : papers presented at the European conference on educational research (ECER), Ljubljana, 17-20 september 1998 / [S.A.M. Veenman ... et al.]Effectieve instructie : leren onderwijzen met behulp van het directe-instructiemodel / Y. Leenders, P. Meyer, M. Sanders ; onder red. van S. Veenman ; [ill.: Wessel Ytsma ; red.: TextCase]Effectieve instructie en doelmatig klassemanagement : een schoolverbeteringsprogramma voor enkelvoudige en combinatieklassen / S. Veenman ... [et al.]Onderwijs Research Dagen 1999Coöperatief leren in het basisonderwijs / Mariët Förrer, Brenda Kenter, Simon Veenman ; [ill.: Roel Ottow]Samenwerkingsvormen van lerarenopleidingen basisonderwijs en schoolbegeleidingsdiensten bij nascholing van leerkrachten basisonderwijs / Mariëlle Theunissen, Simon VeenmanSamenvattingen van scriptiesEffectieve instructie : leren lesgeven met het activerende directe instructiemodel / Yvonne Leenders, Ferdy Naafs, Ingrid van den Oord ; onder red. van: Yvonne Leenders, Simon Veenman, Hetty Wiltink ; [red.: TextCase ; foto's: Brenda Kenter ... et al. ; ill.: Wessel Ytsma]Effectieve instructie : leren lesgeven met het activerende directe instructiemodel : ideeëngenerator voor pabo-docenten / Yvonne Leenders, Ferdy Naafs, Ingrid van den Oord ; onder red. van: Yvonne Leenders, Simon Veenman, Hetty Wiltink ; [red.: TextCase ; foto's: Brenda Kenter ... et al. ; ill.: Wessel Ytsma]Congresbijdragen : papers gepresenteerd op de Onderwijs Research Dagen te Antwerpen 29-31 mei 2002Effectieve instructie en doelmatig klassemanagement : een schoolverbeteringsprogramma voor enkelvoudige en combinatieklassen / S. Veenman ... [et al.]