De leesrijpheid / V. d' Espallier en M. PelgrimsRekenrijpheid / door V. d' Espallier en R. BeirnaertHet kind op de drempel van de lagere school / door V. d'Espallier [et al.]De houding van de 16-17-jarigen in het Vlaamse land tegenover het verenigingsleven : een sociaal-pedagogisch onderzoek door het Studiecentrum voor Jeugdwerk / H. Cammaer ; onder dir. en voorw. van A. KriekemansSchoolvorderingentest voor rekenen : ten gerieve van hen die het zesde studiejaar L.O. verlaten / door H.F.M. de Smet ; met een inl. van V. D'EspallierDe humanistische paedagogiek in Italië tijdens de vroeg-renaissance / door V.M. GeertsDe verlenging van de leerplicht : veertig jaar Belgische onderwijspolitiek / Dirk De CeulaerDe professionele cultuur van basisscholen : elke school heeft haar verhaal / Katrine StaessensZum Wohl des Kindes? : Pädologie, pädagogische Psychologie und experimentelle Pädagogik in Europa und den USA, 1890-1940 / Marc Depaepe ; [nach einer Vorlage von Anne Köllmann übers. aus dem Niederländischen und hrsg. von H.-Elmar Tenorth]Bejaarde ouders met een thuiswonende mentaal gehandicapte zoon of dochter : omgaan met de toekomst / Diane SerneelsDefining and assessing quality in early childhood education / ed. by Ferre LaeversDe professionele ontwikkeling van leerkrachten basisonderwijs vanuit het biografisch perspectief / Geert KelchtermansOnderwijsdoelstellingen : bijdrage tot de didaxologische theorievorming en aanzetten voor het empirisch onderzoek over onderwijsdoelen / Erik De CorteBlocks on the road to instructional design prescriptions : a methodology for I.D.-research exemplified / Jan ElenOpvoeden na medisch begeleide bevruchting / Hilde ColpinLeren oplossen van wiskundige contextproblemen in de bovenbouw van de basisschool / L. Verschaffel ... [et al.]Orde in vooruitgang : alledaags handelen in de Belgische lagere school (1880-1970) / Marc Depaepe ; m.m.v. Kristof Dams ... [et al.]Leervaardigheid bevorderen in het hoger onderwijs : een ontwerponderzoek bij eerstejaarsstudenten / Chris MasuiLeren schrijven van informatieve teksten : een ontwerponderzoek bij beginners secundair onderwijs / Lieve VanmaeleDe stuurbaarheid van onderwijs : tussen kunnen en willen, mogen en moeten / red.: Geert KelchtermansTesten of assessment? : een onderzoek naar het gebruik van assessment in de lerarenopleiding en de invloed op het leren / Sarah GielenBiografisch leren van homosexuelen in pedagogisch perspectief / Frank CockxWorstelen met werkdruk : de ervaringen van intensificatie bij leerkrachten in het basisonderwijs / Katrijn BalletWorstelen met werkdruk : de ervaring van intensificatie bij leerkrachten in het basisonderwijs / Katrijn BalletAndere tijden, andere leiders? : een beschrijving en analyse van leiderschapspraktijken op het bovenschoolse niveau / Liesbeth PiotLiber amicorum Professor Dr. Victor D'Espallier / [redactiecomité A. Daelemans ... et al.]Houding tegenover de leervakken van het middelbaar onderwijs : een exact onderzoek bij zittenblijvers en normaal-vorderende leerlingen / door E. de Corte en K. SwinnenHet verwaarloosde kind : syndroom en behandeling / Wilfried SmisHet verwaarloosde kind : syndroom en behandeling / Wilfried SmisRemmende factoren bij de democratisering van het Limburgs secundair onderwijs voor jongens / E. Willems ; met een voorw. van V. d'EspallierDidactische evaluatie van het onderwijs / Erik De CorteOnderwijsdoelstellingen : bijdrage tot de didaxologische theorievorming en aanzetten voor het empirisch onderzoek over onderwijsdoelen / Erik de CorteInventariseren van actueel geldende leerdoelen : ontwikkeling van een empirische methode / Erik De CortePsycho-pedagogische studiën over de zittenblijver in het Middelbaar Onderwijs / V. d' EspallierDidactische evaluatie van het onderwijs / Erik De CorteHet verwaarloosde kind : syndroom en behandeling / Wilfried SmisOnderwijsdoelstellingen : bijdrage tot de didaxologische theorievorming en aanzetten voor het empirisch onderzoek over onderwijsdoelen / Erik De CorteDe onderwijzersopleiding in België 1842-1884 : een historisch-pedagogisch onderzoek naar het gevoerde beleid en de pedagogisch-didactische vormgeving / An HermansDe schoolrijpheid / V. d' Espallier en R. Peeters