Vormgeving van leerprocessen
Keuzewerktijd en verandering van leercultuur : invoering van keuzewerktijduren en effecten op leerlingen en docenten in een school voor voortgezet onderwijs / Yvette Sol, Karel StokkingHet handelen van docenten in scholen met een vernieuwend onderwijsconcept : ontwikkeling, gebruik en opbrengsten van een instrument / Yvette Sol, Karel StokkingLeerlingenparticipatie in het VO : vormen, processen, effecten / Yvette Sol, Karel StokkingIntegratie van taal- en vakonderwijs in TTO : ervaringen en toepassingen van integratie van taal- en vakonderwijs in tweetalig onderwijs / Maaike de Graaf ... [et al.]Leren met het digitale schoolbord op de basisschool : op zoek naar een didactiek voor Dalton onderwijs / Theo van Batenburg ; m.m.v. B. Bouma, T. Keuning, W. de KockNa de Rebound : schoolloopbanen na de Rebound; belemmerende en bevorderende factoren / A.M. de VriesMondelinge feedback bij zelfstandig werken : interactie tussen docenten en leerlingen in het VO / Yvette Sol, Karel StokkingMetacognitieve training in het basisonderwijs : effecten van metacognitieve instructie en computerondersteuning op probleemoplossen en metacognitieve vaardigheid bij rekenen in groep 6 en 7 / A.E. JacobseGewenst docenthandelen in het voortgezet onderwijs : vernieuwingen, perspectieven, keuzes en gronden / Yvette Sol, Karel StokkingDe schakelklas voor het vmbo en de schoolloopbaan daarna : het onderwijsconcept Onderwijs Op Maat in de praktijk en effecten van de schakelklas op de leerlingen / A.M. de Vries, G.D. van RijsbergenDidactiek voor het praktijkonderwijs : onderzoek naar een didactisch alternatief / Theo van Batenburg ; met medew. van Trynke Keuning, Anne HanninkVan participatie naar dialoog : voorwaarden voor het realiseren van meer leerlingbetrokkenheid / Karel Stokking, Yvette SolZelfsturing meetbaar maken : ontwikkeling van een instrument om zelfsturing in mbo-opleidingen in kaart te brengen / G.J. HarmsLeren van beoordelingen : leerlingen en docenten in het voortgezet onderwijs over maken en beoordelen van toetsen en opdrachten / Yvette Sol, Karel StokkingKleuters leren rekenen met digitale prentenboeken : verslag van een onderzoek in groep 2 van de basisschool / Marijke J. Mullender-WijnsmaTaken van onderwijsassistenten in het voortgezet onderwijs : inventarisatie, ordening, uitvoering, beoordeling / Karel Stokking, Inne VandyckDalton op weg naar evidence-based onderwijs : wat werkt bij taal- en rekenonderwijs? / Theo van Batenburg ; met medew. van Trynke KeuningInvoering van metacognitieve hulp in het rekenonderwijs / Willem de KockProud to be tvmbo : teachers' and students' opinions about good practice in bilingual junior secondary vocational education (tweetalig vmbo) / Rosie Tanner, Rick de GraaffDigitaal onderwijs op een mbo-groen school : een evaluatie / A.M. de VriesIn- en doorstroom sectoroverstijgende programma's in het vmbo : cohort 2008 en 2009 / Menno Wester, Nico van KesselOnderwijskundig rapport nieuwkomers / Margot Oomens, Eelco van Aarsen, Debbie KooijDe praktisch-concrete leerroute van het Vakcollege : vormgeving en effecten op leerlingen / Marjan Glaudé, Edith van Eck, Eva VonckenActieve participatie van leerlingen in les, school en samenleving / Wiel Veugelers, Jaap SchuitemaHet signaleren en aanpakken van onderpresteren op de basisschool / Theo van BatenburgOn stage: loopbaanleren in het vmbo / Marleen Kieft ... [et al.]Groepsinstructie versus tweetalinstructie in het praktijkonderwijs / Henk Blik, Harm NaayerEffectonderzoek VWO-plus : onderzoek naar effecten van het Atheneum-plus programma van College De Heemlanden / Iris Breetvelt, Joost Meijer, Pjotr KoopmanDe ontwikkeling van een itembank voor wetenschapsoriëntatie / Fred VerbeekLeren begrijpend lezen en luisteren in mbo 2 / Truus Harms, Margriet KalsbeekMeer differentiatie in de onderwijsaanpak: Gunstig voor Jongens? En voor meisjes? : casestudies in het vo / Irma Heemskerk, Edith van Eck, Merlijn KarssenVoorspellende waarde van LOVS-toetsen in Almere / Eelco van Aarsen, Leanne BroekmanUitdaging en keuzevrijheid voor excellente rekenaars in het basisonderwijs / A.E. Smale-Jacobse, R. HoekstraSpelling in het praktijkonderwijs / Theo van Batenburg ; met medewerking van Sarah KnolDaltoncompetenties voor leerlingen in het VO / Marianne Boogaard, Maartje van Daalen-Kapteijns ; m.m.v. Iris BollenVernieuwend onderwijs voor vmbo-t-leerlingen / Maiju Jongeneel, Saida Ouahi, Martin Vos, Ton Klein, Margot OomensTrainen van docenten in strategie-instructie gericht op tekstanalyse en vraaganalyse bij begrijpend lezen / A.E. Smale-JacobseOntwikkelingsperspectief en sociaal-emotionele ontwikkeling / Pauline van Eck, Margot OomensLeren begrijpend lezen en luisteren in mbo 2 / Truus Harms, Margriet KalsbeekDe aansluiting van Praktijkonderwijs op Middelbaar beroepsonderwijs in discussie / Theo van Batenburg
isPartOf
mainEntity
Vormgeving van leerprocessen
author
description
Uitg. varieert
inLanguage
mainEntityOfPage
name
Vormgeving van leerprocessen
publication
sameAs
label
Vormgeving van leerprocessen