geo:asWKT
POINT(56.66157, 16.36163)
name
type
depiction
voc-opvarenden-carrieres/
ExternalIdentifier
bronverwijzing
NL-HaNA/1.04.02/13120//55//
NL-HaNA/1.04.02/13137//26//
NL-HaNA/1.04.02/13174//91//
NL-HaNA/1.04.02/13182//37//
careerlength
clusterid
datumindienst
1761-12-12
1764-11-20
1769-10-01
1771-12-05
datumuitdienst
1764-00-00
1766-00-00
1771-00-00
1773-00-00
datumuitdienst07-01ipv00-00
datumuitdienstdag
demotie=1
informatieterugreisbijing
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=7666
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=7709
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=7829
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/DAS/voyages?field_voynumber=7883
jaarindienst
jaaruitdienst
kamerterugreis
leefjaar
maandbrief
middelstedatumtussenindiensttredingen
1766-12-08
omschrijving
directe contole op groepen man ...... andhaving tijdens het schaften
ervaren matroos, ook belast met het afvuren van een kanon
helper van de bootsman, specia ...... oor het tuig van de grote mast
helper van de schieman, verantwoordelijk voor de boegspriet
omschrijvinguitdienstde
Dit wordt alleen vermeld als z ...... n ander einde dienstverband in
Teruggekeerd naar Nederland en afgemonsterd.
opmerking
Atlantische Oceaan
opmerkingenterugreis
Crew at the Cape: 121.
The DUINENBURG was wrecked between the Cape and patria.
plaatsherkomst
plaatsherkomstnormal
plaatsherkomststandardized_old
promotion=1;unknownwage=emptyvalue
rang
Bootsmansmaat
Bosschieter
Kwartiermeester
Schiemansmaat
redenuitdienstde
Gerepatrieerd
Schip vergaan
row_number
scan
schipterugreis
schuldbrief
second
standardizedcountrycode
sterfjaar
terugreisaankomst
1764-07-27
1766-07-26
1771-07-07
terugreisaankomstkaap
1764-04-16
1766-04-12
1771-03-10
1773-05-03
terugreisdatumvertrek
1764-02-07
1766-01-09
1770-12-17
1773-01-30
terugreisvertrekkaap
1764-04-29
1766-04-28
1771-03-27
1773-05-26