Bewoners repareren auto

De heer Broere en de heer Van der Velde zijn in februari 1986 een auto aan het opknappen aan het Karwijhof in Nagele. Het dorp werd in 1948 ontworpen. Aanvankelijk was het ontwerp bedoeld als inzending voor het 7e C.I.A.M.-congres, dat in 1949 in Bergamo (Italië) werd gehouden. Later bleek dat de plannen werkbaar waren, zodat het ontwerp uitgevoerd werd in de Noordoostpolder. Toch duurde het nog bijna tien jaar, voordat werd begonnen met de bouw. De reden voor deze traagheid lag onder anderen aan de dicussies over de ideologische uitgangspunten van het ontwerp. Waar staan kerken en scholen, hoeveel groen moet er in de wijken aanwezig zijn en wat voor soort woningen moeten er worden gebouwd, waren vragen die niet snel werden beantwoord. De eengezinswoningen aan het Karwijhof werden ontworpen door L. Stam-Weese en E. Groosman en gefinancierd door de woningwet. Na de bouw nam woningbouwvereniging Noord-Oostpolder het beheer van de in totaal 32 woningen op zich.

Bewoners repareren auto

De heer Broere en de heer Van der Velde zijn in februari 1986 een auto aan het opknappen aan het Karwijhof in Nagele. Het dorp werd in 1948 ontworpen. Aanvankelijk was het ontwerp bedoeld als inzending voor het 7e C.I.A.M.-congres, dat in 1949 in Bergamo (Italië) werd gehouden. Later bleek dat de plannen werkbaar waren, zodat het ontwerp uitgevoerd werd in de Noordoostpolder. Toch duurde het nog bijna tien jaar, voordat werd begonnen met de bouw. De reden voor deze traagheid lag onder anderen aan de dicussies over de ideologische uitgangspunten van het ontwerp. Waar staan kerken en scholen, hoeveel groen moet er in de wijken aanwezig zijn en wat voor soort woningen moeten er worden gebouwd, waren vragen die niet snel werden beantwoord. De eengezinswoningen aan het Karwijhof werden ontworpen door L. Stam-Weese en E. Groosman en gefinancierd door de woningwet. Na de bouw nam woningbouwvereniging Noord-Oostpolder het beheer van de in totaal 32 woningen op zich.