Tabernakeldeur, reliëf van verguld koper op panelen van eikenhout.

Het reliëf is samengesteld uit de volgende vijf delen: het middentafereel, dat verdiept is aangebracht en is omgeven door vier randprofielen, en de omlijsting. Daarvan is een uitsteeksel links boven afzonderlijk bevestigd op het paneel, de vleugel van de engel in de linker bovenhoek is bijgemaakt. De onderdelen zijn uit rood koperplaat gedreven en vervolgens geciseleerd, gegraveerd en geponst bewerkt. Daarna zijn zij aan de voorzijde verguld. Het middentafereel geeft het op een kussen gezeten Christuskind weer, dat wijst naar de door een stralenkrans omgeven duif (de Heilige Geest) boven hem en dat de jeugdige Johannes de Doper begroet. Deze is links van hem geknield en houdt in zijn linker hand een kruisstaf vast. Rechts van het Christuskind een rijksappel, het Lam Gods en de biddende Maria. De achtergrond wordt ingenomen door een ruïne. Onderaan een door rolwerk omgeven blanke cartouche met aan weerszijden een vaas met bloemen. De randprofieltjes zijn met eierlijsten en zigzagrandjes versierd. In de omlijsting zijn de volgende zes door rolwerk omgeven taferelen opgenomen: links het laatste avondmaal en de voetwassing, bovenaan Christus voor Caiaphas, rechts de gevangenneming en de bespotting van Christus, onder Christus aan het kruis met Maria, Johannes en Maria Magdalena. Voorts is de omlijsting versierd met vruchtenfestoenen, en met vier engeltjes op de hoeken. Daarvan staan de bovenste twee bij een ovale blanke cartouche en houden de onderste twee een festoen met vruchten op. Het middentafereel is geplaatst tegen een rechthoekig paneel, dat met zeven bouten en moeren is bevestigd op het rechthoekige in het midden uitgezaagde lijstpaneel. Daarop is de reliëfomlijsting met dertien bouten en moeren vastgeschroefd. De niet door het reliëf bedekte delen van het paneel zijn bekleed met rood fluweel. Hierdoor zijn de resten van verguldsel aan het oog onttrokken. Het deel van het paneel dat door het reliëf is bedekt, is van krassen voorzien. Aan de achterkant is het middenpaneel op het midden en het buitenpaneel bij boven- en onderkant afgeschaafd. De moeren zijn verzonken aangebracht.

Tabernakeldeur, reliëf van verguld koper op panelen van eikenhout.

Het reliëf is samengesteld uit de volgende vijf delen: het middentafereel, dat verdiept is aangebracht en is omgeven door vier randprofielen, en de omlijsting. Daarvan is een uitsteeksel links boven afzonderlijk bevestigd op het paneel, de vleugel van de engel in de linker bovenhoek is bijgemaakt. De onderdelen zijn uit rood koperplaat gedreven en vervolgens geciseleerd, gegraveerd en geponst bewerkt. Daarna zijn zij aan de voorzijde verguld. Het middentafereel geeft het op een kussen gezeten Christuskind weer, dat wijst naar de door een stralenkrans omgeven duif (de Heilige Geest) boven hem en dat de jeugdige Johannes de Doper begroet. Deze is links van hem geknield en houdt in zijn linker hand een kruisstaf vast. Rechts van het Christuskind een rijksappel, het Lam Gods en de biddende Maria. De achtergrond wordt ingenomen door een ruïne. Onderaan een door rolwerk omgeven blanke cartouche met aan weerszijden een vaas met bloemen. De randprofieltjes zijn met eierlijsten en zigzagrandjes versierd. In de omlijsting zijn de volgende zes door rolwerk omgeven taferelen opgenomen: links het laatste avondmaal en de voetwassing, bovenaan Christus voor Caiaphas, rechts de gevangenneming en de bespotting van Christus, onder Christus aan het kruis met Maria, Johannes en Maria Magdalena. Voorts is de omlijsting versierd met vruchtenfestoenen, en met vier engeltjes op de hoeken. Daarvan staan de bovenste twee bij een ovale blanke cartouche en houden de onderste twee een festoen met vruchten op. Het middentafereel is geplaatst tegen een rechthoekig paneel, dat met zeven bouten en moeren is bevestigd op het rechthoekige in het midden uitgezaagde lijstpaneel. Daarop is de reliëfomlijsting met dertien bouten en moeren vastgeschroefd. De niet door het reliëf bedekte delen van het paneel zijn bekleed met rood fluweel. Hierdoor zijn de resten van verguldsel aan het oog onttrokken. Het deel van het paneel dat door het reliëf is bedekt, is van krassen voorzien. Aan de achterkant is het middenpaneel op het midden en het buitenpaneel bij boven- en onderkant afgeschaafd. De moeren zijn verzonken aangebracht.